مشاور زلنسکی: افزایش کمک‌های تجهیزات نظامی غرب به اوکراین ضروری است

مشاور زلنسکی: افزایش کمک‌های تجهیزات نظامی غرب به اوکراین ضروری است
سه شنبه 24 خرداد 1401 - 18:56

مشاور زلنسکی بر لزوم افزایش کمک‌های تجهیزات نظامی کشورهای غربی به اوکراین تأکید کرد.

العالم - اروپا
به گزارش العالم به نقل از رویترز، در آستانه نشست ویژه وزیران دفاع کشورهای عضو ناتو در بروکسل برای بررسی مناقشه اوکراین، یک مشاور ارشد رئیس جمهور اوکراین فهرستی از تجهیزات سنگین نظامی مورد نیاز این کشور را برای «غلبه بر روسیه و پایان دادن به درگیری‌ها» منتشر کرد.
میخائیلو پودولیاک، مشاور ولودمیر زلنسکی، در توییتر نوشت اوکراین برای رسیدن به موقعیت برابر با روسیه، از جمله به این تجهیزات سنگین نظامی نیاز دارد: ۳۰۰ سامانه موشکی پرتاب چندگانه، ۵۰۰ تانک، یک‌هزار توپ ۱۵۵ میلی‌متری هوویتزر، یک‌هزار پهپاد تهاجمی و دو هزار خودروی زرهی.
قرار است وزیران دفاع کشورهای ناتو در نشست روز چهارشنبه، ۲۵ خرداد، به ریاست لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، در مورد تسلیحات بیشتری که به اوکراین می‌دهند، تصمیم بگیرند. از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، دو نشست مشابه در ناتو برگزار شده است.
با این حال، فهرست تجهیزاتی که اوکراین اکنون دریافت آن را درخواست کرده ظاهرا غرب را غافلگیر کرده است.
به نوشته روزنامه گاردین، ۳۰۰ موشک‌انداز مدرن معادل نیمی از این نوع تجهیزات است که ارتش آمریکا در اختیار دارد و یک‌هزار توپ خودکششی هوویتزر نیز تقریبا همان شماری است که آمریکا از آن برخوردار است.
به نوشته گاردین، این احتمال مطرح است که اوکراین با هدف چانه‌زنی در برابر متحدان غربی‌اش این فهرست قابل توجه را مطرح کرده باشد.
ارتش اوکراین در مقاومت در برابر حملات شدید توپخانه روس‌ها در منطقه شرقی دونباس، روزانه متحمل ۲۰۰ کشته می‌شود.

پربیننده ترین خبرها