ابوالغیط فاش کرد؛ فشار غرب بر کشورهای عربی علیه روسیه

ابوالغیط فاش کرد؛ فشار غرب بر کشورهای عربی علیه روسیه
دوشنبه 23 خرداد 1401 - 08:57

دبیرکل اتحادیه عرب از فشار غرب بر کشورهای عربی به منظور «رد عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین» خبر داد.

العالم _ جهان اسلام

«احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد، کشورهای عربی تحت فشار غرب برای «رد عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین» و محاصره روسیه هستند.

بر اساس گزارش «رأی الیوم»، وی گفت، غرب پس از عبور میلیون‌ها آواره، نسبت به اشتباهات خود در منطقه بیدار شده و وضعیت کنونی بین‌المللی و منطقه‌ای بسیار حساس است.

ابوالغیط ادامه داد، هند، برزیل، مکزیک و آفریقا سیاست‌های مستقل خود را دارند و برخی کشورها با توجه به منافع خود در منطقه از رأی دادن به موضع روسیه در قبال اوکراین خودداری کردند.

وی تأکید کرد، کشورهای عربی در قبال فشارها ضعیف نخواهند شد و نشست وزرای خارجه مصر، عراق، الجزائر، امارات، سعودی و سودان برای پرداختن به زمینه‌ای است که منعکس کننده اراده غرب است.

ابوالغیط افزود، زمانی که قیمت مواد غذایی در جهان دو برابر می‌شود جنگ باید متوقف شود؛ یک موضع عربی واحد در خصوص بحران روسیه و اوکراین وجود دارد.

روز ۲۴ فوریه سال جاری میلادی (پنجم اسفند ماه گذشته)، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس لوهانسک و دونتسک برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، دستور آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین را صادر کرد و هدف آن‌ را نازی زدایی و خلع سلاح کی‌یف خواند و تأکید کرد که به هیچ عنوان به دنبال اشغال قلمروهای اوکراین نیست و تنها زیرساخت‌های نظامی و نه غیرنظامی را هدف قرار می‌دهد.

کشورهای غربی به ویژه ایالات متحده و انگلیس از همان ابتدا با تشدید فشار تحریم‌ها و عرضه تسلیحات سبک و سنگین به اوکراین به آتش درگیری‌ها در اوکراین دامن زدند و جنگ اوکراین با تحریک کشورهای غربی همچنان ادامه دارد.

فارس

پربیننده ترین خبرها