اعتراضات مسلمانان هند هم‌چنان ادامه دارد

اعتراضات مسلمانان هند هم‌چنان ادامه دارد
چهارشنبه 25 خرداد 1401 - 12:38

هزاران تن از مسلمانان هند در شرق این کشور برای دومین هفته در حالی دست به اعتراض زدند که شش تن از قضات سابق و برجسته هند نیز گفتند که دولت ایالتی به صورت "غیرقانونی" منزل فعالان مسلمان را تخریب کرده است.

العالم - آسیا

به نقل از خبرگزاری رویترز، مسلمانان در سراسر هند در اعتراض به اظهارات ضد اسلامی از سوی دو تن از اعضای حزب نخست وزیر این کشور دست به راهپیمایی زده‌اند.

درگیری‌هایی بین مسلمانان و هندوها و همچنین معترضان و پلیس در چند منطقه روی داده که در جریان آن دستکم ۴۰۰ تن دستگیر شده‌اند.

در شمال هند و ایالت اوتارپرادش، سر وزیر آن که یکی از تندروهای حزب ملی گرای نارندرا مودی، نخست وزیر هند است دستور داده بود تا منازل افرادی که به دست داشتن در آشوب‌های اخیر متهم هستند، از جمله منزل "محمد جاوید"، فعال مسلمان تخریب شود.

شش قاضی سابق و شش وکیل ارشد روز سه شنبه در نامه‌ای خطاب به رئیس دادگستری هند اقدام سر وزیر ایالت اوتارپرادش را در تخریب منزل این فعال مسلمان محکوم کردند.

این افراد به دیوان عالی هند تاکید کردند تا افرادی که ناقض قانون و نظم عمومی از اوتارپرادش هستند، مجازات کند.

آنها در نامه خود همچنین نوشتند: نحوه هماهنگی عمل پلیس و مقام‌های دیگر به این نتیجه منجر شد که تخریب، نوعی مجازات جمعی فراقضایی است که به یک سیاست دولتی نسبت داده می‌شود که غیرقانونی است.

مقام‌های محلی مدعی هستند که این تخریب قانونی است و بخشی از این منزل به صورت غیرقانونی ایجاد شده و محمد جاوید نیز در جلسات دادگاهی که در مه ۲۰۲۲ برگزار شد، شرکت نکرد.

این اعتراضات همچنین در چندین شهر شرقی و شمالی هند نیز برگزار شد.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها