پاکستان: سازمان همکاری، اسلام هراسی در هند را مورد توجه قرار دهد

پاکستان: سازمان همکاری، اسلام هراسی در هند را مورد توجه قرار دهد
يکشنبه 22 خرداد 1401 - 20:08

وزیر خارجه پاکستان در گفت وگوی تلفنی با رئیس سازمان همکاری اسلامی ، از او خواست موضوع اسلام هراسی در هند را مورد توجه قرار دهد.

العالم ـ آسیا

«بلاول بوتور زرداری» وزیر امور خارجه پاکستان روز یکشنبه طی تماس تلفنی با «حسین ابراهیم طه» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی درباره توهین به پیامبر اسلام(ص) در هند گفت‌وگو کرد.

وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای در این رابطه اعلام کرد که زرداری ضمن محکوم کردن اظهارات ۲ مقام ارشد حزب بهاراتیا جاناتا (BJP) علیه پیامبر اسلام (ص)، گفت: این اظهارات احساسات مسلمانان در سراسر جهان را به شدت جریحه‌دار کرده است.

وی از سازمان همکاری اسلامی و کشورهای اسلامی خواست تا برای حفاظت از فرهنگ، میراث و آزادی‌های مذهبی مسلمانان هند تلاش کنند و افزود: از سازمان همکاری اسلامی می‌خواهیم تا وضعیت اسلام هراسی در هند را به سرعت مورد توجه قرار دهد.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز در این گفت‌وگو با ابراز نگرانی عمیق نسبت به اظهارات ۲ مقام حزب حاکم در هند علیه پیامبر اسلامی اظهار داشت: سازمان همکاری اسلامی نسبت به روند رو به رشد اسلام هراسی و نیاز به اقدام جمعی برای مبارزه با آن به شدت حساس است.

هر دو طرف قطعنامه‌ها و اعلامیه‌های سازمان ملل متحد و سازمان همکاری اسلامی در مورد اسلام هراسی را یادآور شده و اعلام کردند برای کشف راه‌های مبارزه با اسلام هراسی در هند در تماس خواهند بود.

پربیننده ترین خبرها