دیدار فرمانده تروریست‌های سنتکام با رئیس جمهور تاجیکستان

دیدار فرمانده تروریست‌های سنتکام با رئیس جمهور تاجیکستان
پنج‌شنبه 26 خرداد 1401 - 12:44

فرمانده تروریست‌های سنتکام در چارچوب سفر دوره‌ای خود به کشورهای آسیای مرکزی وارد تاجیکستان و با رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

العالم - آمریکا

«مایک اریک کوریلا» فرمانده تروریستهای سنتکام (ستاد مرکزی نیروهای مسلح ایالات متحده آمریکا» در سفر به تاجیکستان، با «امامعلی رحمان» رئیس جمهور این کشور دیدار و در خصوص همکاری بین دو کشور گفت‌وگو کردند.

بنابر گزارش پایگاه اطلاعاتی ریاست جمهوری تاجیکستان، در جریان این دیدار گسترش همکاری بین تاجیکستان و ایالات متحده، به ویژه در زمینه نظامی و امنیتی بررسی شد.

دو طرف همچنین در مورد وضعیت فعلی در منطقه و جهان، مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی، قاچاق مواد مخدر و سایر جرایم سازمان یافته فراملی بحث و تبادل نظر کردند.

جزئیات دیگری از این دیدار ارائه نشده است.

فرمانده ستاد مرکزی نیروهای مسلح ایالات متحده سومین مقام بلندپایه آمریکایی است که در یک ماه اخیر از تاجیکستان بازدید می‌کند.

در اول ماه ژوئن «توماس وست» نماینده ویژه ایالات متحده در امور افغانستان در جریان اولین سفر خود به «دوشنبه» در سمت جدید با ریاست جمهوری این کشور گفت‌وگو کرد.

بر اساس گزارش وزارت امور خارجه تاجیکستان، وی در دیدار با «سراج الدین مهر الدین» وزیر امور خارجه تاجیکستان وضعیت افغانستان، مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی و همچنین سایر موضوعات مورد علاقه دو طرف را بررسی کردند.

در پایان ماه می «دونالد لو» دستیار وزیر امور خارجه ایالات متحده در امور آسیای جنوبی و مرکزی از چهار کشور منطقه آسیای مرکزی، از جمله قرقیزستان، ازبکستان، تاجیکستان و قزاقستان با هدف تقویت روابط «واشنگتن» با منطقه و پیشبرد تلاش‌های مشترک برای ایجاد آسیای مرکزی به هم‌ پیوسته‌تر، موفق‌تر و امن‌تر، بازدید کرد.

بنابر آمار رسمی، از سال 1992، ایالات متحده بیش از 330 میلیون دلار کمک امنیتی به تاجیکستان ارائه کرده است.

این کمک ها شامل آموزش، تجهیزات و زیرساخت‌های بوده که به این کشور کمک کرده است که امنیت در مرز را تضمین و تهدیدات را شناسایی و توانایی نیروهای مجری قانون و نظامیان را در برابر چنین تهدیداتی بهبود بخشد.

فارس

پربیننده ترین خبرها