بازگشت معاون شورای امنیت دولت پیشین افغانستان به کابل

بازگشت معاون شورای امنیت دولت پیشین افغانستان به کابل
پنج‌شنبه 26 خرداد 1401 - 15:17

کمیسیون تماس با شخصیت‌های افغان اعلام کرد که در ادامه بازگشت چهره‌ها و شخصیت‌های حکومت پیشین افغانستان به این کشور، معاون شورای امنیت دولت اشرف غنی نیز به کابل بازگشت.

العالم - آسیا

کمیسیون تماس با شخصیت‌های افغان امروز پنجشنبه (26 خرداد) اعلام کرد که در ادامه تلاش‌ها برای بازگشت مقامات دولتی به افغانستان، عبدالحکیم نورزی معاون پیشین شورای امنیت دولت اشرف غنی به افغانستان بازگشته است.

کمیسیون تماس با شخصیت‌ها افزود که تاکنون بیش از یک‌صد تن از طریق کمیسیون ارتباط با شخصیت‌های افغان به کشور بازگشته‌اند و ده‌ها تن دیگر از بزرگان سیاسی و علمی نیز قصد بازگشت به افغانستان را دارند.

ژنرال دولت وزیری، سخنگوی پیشین وزارت دفاع، امان الله غالب رئیس پیشین شرکت برشنا، انتظار خادم عضو شورای امنیت ملی حکومت پیشین، حسن مبارک عزیزی سرپرست وزارت راه و هوانوردی و محمد صدیق چکری وزیر حج و اوقاف از چهره‌های شناخته شده حکومت‌های پیشین افغانستان هستند که به تازگی‌ها به این کشور بازگشته‌اند.

کمسیون تماس با شخصیت‌های افغان تلاش‌ها برای بازگشت سیاسیون و بزرگان حکومت پیشین را شدت بخشیده و در هفته جاری بزرگان زیادی با دعوت گروه طالبان به افغانستان بازگشته‌اند.

طالبان نیز از تامین امنیت برای حفاظت از آنان خبر داد و اعلام کرد که افغانستان خانه مشترک همه افغان‌ها بوده وهمه در ساختن آن باید به‌صورت مشترک تلاش کنند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها