فشار آمریکا بر فلسطینی ها برای برگزاری نشست فلسطین و اسرائیل با حضور بایدن

پنج‌شنبه 26 خرداد 1401 - 21:31

بایدن در سفر خود به خاورمیانه، دستور کار ویژه ای دارد که مربوط به موضوع فلسطین و امکان بازگشت اوضاع به مسیر "حل و فصل" است؛ اگر بایدن، پا به سرزمین های فلسطین بگذارد، صرفاً یک اقدام صوری به خاطر رعایت پروتکل و تظاهر به ادب است.

العالم - آمریکا

به گزارش العالم، اطلاعات دریافت شده از کاخ سفید حاکی است بایدن به دنبال متقاعد کردن فلسطینی ها و سران رژیم صهیونیستی برای نشستن در یک نشست مشترک با او خواهد بود.

این گزاره ای است که منابع فلسطینی به خاطر به رسمیت نشناختن راه حل دو کشوری توسط کابینه رژیم اشغالگر، آن را کاملا رد کرده اند.

در چنین شرایطی فلسطینی ها نیک می دانند، هر گونه دیدار با سران رژیم صهیوونیستی تحت نظارت آمریکا همه چیز را به مسیر اولیه خود باز می گرداند و تل آویو، این نشست را به منزله چراغ سبزی برای ادامه پروژه شهرک سازی خود در کرانه باختری و بیت المقدس خواهد دانست.

ناظران سیاسی معتقدند ممکن است در ساعات آینده، فشار بر فلسطینی ها افزایش یابد تاحضور در اجلاس سران را بپذیرند؛ زیرا این احتمال وجود دارد که شکست دولت بایدن در قضیه فلسطین، علیرغم رد این اجلاس از سوی رژیم صهیونیستی، دستاوردی توهمی به دونالد ترامپ برای انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا بدهد.

اما بیشترین فشار بر فلسطینیان ممکن است از سوی برخی کشورهای عربی باشد که انتظار می رود درهای جدیدی را برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی باز و سعی کنند فلسطینی ها و آرمان آنها را برای عبور از این مرحله عادی سازی، قربانی کنند.

به نظر می رسد پروژه آمریکایی امروز بر مبنای جذب فلسطینی ها و کشاندن آنها پای میز مذاکره، پایه ریزی شده است، حتی اگر هدفش صرفاً بازارگرمی باشد و نه بیشتر.

پربیننده ترین خبرها