ده‌ها عضو ائتلاف سعودی به ارتش یمن پبوستند

ده‌ها عضو ائتلاف سعودی به ارتش یمن پبوستند
جمعه 27 خرداد 1401 - 02:56

78 نفر از عناصر وابسته به ائتلاف سعودی، پس از اعلام جدایی از ائتلاف سعودی ـ اماراتی به همراه تجهیزات نظامی خود، وارد مناطق تحت کنترل صنعاء شدند.

العالم - یمن

منابع آگاه خبر دادند که دهها نفر از عناصر وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی در شهر مأرب از این ائتلاف جدا شدند و به نیروهای ارتش یمن پیوستند.

پایگاه خبری الخبر الیمنی به نقل از این منابع گزارش داد، ۷۸ نفر از عناصر وابسته به ائتلاف سعودی، پس از اعلام جدایی از این ائتلاف، امروز پنجشنبه به همراه تجهیزات نظامی خود، وارد مناطق تحت کنترل صنعاء شدند.

به گزارش این پایگاه، این افراد در اردوگاه «صحن الجن» در غرب شهر مأرب مستقر بودند، ولی پس از اینکه از اهداف واقعی ائتلاف سعودی در جنگ علیه یمن، مطلع شدند، از این ائتلاف جدا شده به نیروهای یمنی پیوستند.

پنجشنبه گذشته نیز ۱۵ سرباز و افسر اعلام کردند که از ائتلاف متجاوز جدا شده‌اند و به آغوش ارتش کشور خود بازگشتند. در میان این افراد، سرهنگ «عبدالرشید مثنى الصنبری» از فرماندهان لشکر ۸۱ در مأرب حضور داشت.

افرادی که از ائتلاف جدا شدند، ضمن تشکر از صدور دستور عفو عمومی توسط دولت یمن، از تمامی کسانی که فریب تبلیغات ائتلاف را خورده‌اند، خواستند که از این عفو استفاده کنند و به آغوش کشور خود بازگردند.

در حال حاضر، ائتلاف سعودی وضعیت وخیمی در جنوب یمن دارد؛ به نحوی که عربستان و امارات برای تقسیم کیک منابع جنوب یمن، به شدت دچار اختلاف هستند و درگیریهایی بین مزدوران وابسته به آنان، به صورت هفتگی صورت می‌گیرد.

در همین ارتباط، منابع آگاه امروز سه‌شنبه هفته جاری خبر دادند که ریاض مذاکرات مستقیم را با جنبش انصارالله آغاز کرده است و طرفین «امنیت در طول مرزهای سعودی و روابط آتی پس از هر گونه توافق صلح با یمن» را بررسی کردند.کارشناسان تأکید دارند که عربستان سعودی در حال حاضر به این نتیجه رسیده است که دیگر حمایت از نهادی مانند «شورای ریاستی» در جنوب یمن فایده ندارد و احتمال فروپاشی این نهاد هم به قوت خود باقی است. به همین دلیل مجبور شده است در پی توافق دائم با دولت یمن باشد.

افزون بر این مسئله، عربستان سعودی که از حملات انتقامجویانه یمن به ستوه آمده بود، در آستانه ماه مبارک رمضان پیشنهاد آتش بس دوماهه در یمن را مطرح کرد که باز هم تمدید شد. پیشنهاد آتش‌بس در شرایطی که تنها چند روز از حمله موفق انصارالله به پالایشگاه جده و اهدافی دیگر در قالب عملیات «شکستن محاصره ۳» گذشته بود برای ناظران تحولات یمن غیر منتظره بود و تردیدهای زیادی نسبت به اهداف پشت پرده و جدیت سعودی‌ها در عملیاتی کردن این آتش بس وجود داشت. گذشت زمان بر تردیدها صحه گذاشت و نشان داد سعودی‌ها نه به دنبال آتش بس که به دنبال زمینه‌سازی برای پیشبرد هدف بزرگتری در پرونده یمن هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها