جدیدترین اخبار از اعتصابات در تونس

جدیدترین اخبار از اعتصابات در تونس
جمعه 27 خرداد 1401 - 12:11

پنج حزب تونسی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور مسئول مستقیم بحران اقتصادی در کشور است، خواستار پیوستن همه بخش ها به اعتصاب کارگران شدند.  

العالم _ تونس

در پی شکست مذاکرات با دولت در تونس، پنج حزب تونسی با تاکید بر اینکه قیس سعید رئیس جمهور مسئول مستقیم بحرانی شدن اوضاع اقتصادی در کشور است، خواستار پیوستن همه بخش ها به اعتصابی شدند که اتحادیه کارگری آن را آغاز کرده است.

این احزاب در بیانیه مشترکی بر پیوستن و کمک به اعتصاب عمومی بخش های مختلف شغلی به منظور دفاع از حقوق اقتصادی و اجتماعی و مقابله با نادیده گرفتن مطالبات قانونی خود از طرف دولت تاکید کردند.

این احزاب عبارتند از: حزب جریان دموکراتیک، فراکسیون دموکراسی برای کار و آزادی، حزب جمهوری، حزب القطب و حزب کارگران.

این پنج حزب در بیانیه ای، دولت قیس سعید را مسئول کامل اوضاع بحرانی معیشتی دانستند که بیشتر مردم تونس را در بر گرفته است.

این احزاب همچنین تاکید کردند اقدامات دولت سعید باعث ادامه بالا رفتن قیمت ها و کمبود بسیاری از مواد ضروری شده است که عموم مردم نیازمند آنها هستند.

در بیانیه این پنج حزب، اصرار دولت بر ادامه سیاست خود در برداشتن یارانه کالاهای اساسی و بلوکه کردن دستمزدها محکوم و عامل تشدید بحران اجتماعی معرفی و تاکید شده است که سیاست اشتباه دولت در حالی ادامه دارد که هیچ راه حل جدی ملی و نتیجه بخش برای کاهش بیکاری و فقر و تقویت دستمزدها و درآمدها در کشور وجود ندارد.

مناطق مختلف تونس روز پنجشنبه در اعتصاب عمومی بود. این اعتصاب شامل 159 سازمان دولتی از جمله بنادر و فرودگاه ها بود.

تونس با بحران شدید اقتصادی روبرو است، بحرانی که از هنگام استقلال این کشور در دهه پنجاه قرن گذشته سابقه نداشته است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها