درگفت‌وگوی تلفنی با همتای اماراتی؛

امیرعبداللهیان: رژیم اشغالگر قدس عامل ترور و خرابکاری در کل منطقه است

امیرعبداللهیان: رژیم اشغالگر قدس عامل ترور و خرابکاری در کل منطقه است
يکشنبه 29 خرداد 1401 - 01:22

وزیر امور خارجه حضور رژیم اشغالگر قدس در منطقه را موجب بی ثباتی و ناامنی و عامل ترور و خرابکاری در کل منطقه خواند.

العالم- ایران ـ سیاسی

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شنبه شب (۲۸ خرداد) در گفت‌وگو با شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه امارات عربی متحده در خصوص مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایرلن در این گفت‌وگو با اشاره به اولویت همسایگان در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، بر افزایش دیدار و رایزنی‌های دوجانبه بین مقامات دو کشور تأکید و آن را زمینه ساز توسعه و گسترش مناسبات بین دو کشور ارزیابی کرد.

گفتنی است امیرعبداللهیان اواخر اردیبهشت ماه سالجاری و در پی درگذشت رئیس فقید امارات به این کشور سفر و ضمن دیدار با همتای اماراتی با رئیس جدید این کشور هم دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

حسین امیرعبداللهیان در پی این سفر در توئیتی نوشت: صفحه جدیدی در روابط جمهوری اسلامی ایران و امارات گشوده شد. به گرمی دست همسایگان خود را می فشاریم. گرمی روابط همسایگان، دشمنان منطقه را مایوس می‌سازد.

این نخستین سفر امیرعبداللهیان بعد از تصدی این سمت بود.

امیرعبداللهیان افزود: جمهوری اسلامی ایران خواهان حفظ امنیت و پیشرفت برای همسایگان و منطقه بوده و مداخله و حضور بیگانگان را مخل امنیت منطقه می‌داند.

امیرعبداللهیان حضور رژیم اشغالگر قدس در منطقه را موجب بی ثباتی و ناامنی و عامل ترور و خرابکاری در کل منطقه خواند.

امارات به هیچ طرفی اجازه اقدامات مخرب از خاک خود علیه همسایگان را نمی دهد

شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه امارات نیز در این گفت‌وگوی تلفنی، با اشاره به منافع مشترک دو کشور در توسعه روابط فی مابین، از رایزنی‌های منظم مقامات ایرانی و اماراتی استقبال کرد.

وزیر خارجه امارات همچنین تأکید کرد: امارات عربی متحده به هیچ طرفی اجازه اقدامات مخرب از خاک خود بر علیه کشورهای همسایه امارات را نخواهد داد و امنیت همسایگان را همیشه مدنظر خواهد داشت.

دو وزیر خارجه بر تداوم تماس‌ها و رایزنی بین دو کشور تأکید کرده و همچنین آخرین وضعیت گفت‌وگوها برای رفع تحریم‌ها را مورد رایزنی قرار دادند.

امیرعبداللهیان همچنین از همتای اماراتی خود برای سفر به تهران دعوت کرد.

پربیننده ترین خبرها