اعتراض مردم جنوب یمن به اوضاع بد اقتصادی+ تصاویر

اعتراض مردم جنوب یمن به اوضاع بد اقتصادی+ تصاویر
دوشنبه 30 خرداد 1401 - 06:24

منابع خبری یکشنبه شب گزارش دادند، مردم یمن در استان عدن واقع در جنوب این کشور که در کنترل ائتلاف متجاوز سعودی است، در اعتراض به افزایش قیمت سوخت و وضعیت بد اقتصادی به خیابان‌ها آمدند.

العالم - یمن

به گزارش راشا تودی، استان عدن شاهد موج جدیدی از اعتراض‌های مردمی به خاطر اوضاع بحرانی مردم این منطقه شده است.

بر اساس این گزارش، معترضان در شهر منصوره به خیابان‌ها آمدند و به افزایش بهای سوخت در این شهر اعتراض کردند.

فعالان و گروه‌های اجتماعی برای برگزاری تظاهرات گسترده طی امروز (دوشنبه) فراخوان‌هایی داده اند.

در حالی مردم مناطق تحت کنترل ائتلاف سعودی در اعتراض به اوضاع نابسامان اقتصادی و افزایش قیمت سوخت تظاهرات می‌کنند که مقام‌های یمنی پیش تر، از غارت منابع انرژی این کشور توسط عربستان سعودی و امارات متحده عربی خبر داده بودند.

برای نخستین بار نیست که مناطق جنوبی یمن شاهد اعتراض‌های مردمی است. در سال‌های اخیر بارها مردم در این مناطق به خیابان‌ها آمده و علیه دولت دست نشانده ائتلاف سعودی و اشغالگران تظاهرات کرده اند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آنها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی عربستان، بویژه تاسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.

پربیننده ترین خبرها