تیراندازی در واشنگتن؛ هراس و فرار سراسیمه مردم+ویدیو

دوشنبه 30 خرداد 1401 - 14:13

تیراندازی در شهر واشنگتن به کشته و زخمی چند شهروند آمریکایی، وحشت و فرار سراسیمه مردم منجر شد. 

العالم ـ آمریکا

آمریکا بار دیگر شاهد صحنه تیراندازی و کشته و زخمی شدن برخی از شهروندان بود، این بار تیراندازی در تجمع خیل زیادی از مردم، جوی از هراس و وحشت را در شهر واشنگتن ایجاد کرد.

بنابر این گزارش تیراندازی در شهر واشنگتن تا کنون یک کشته و 3 زخمی برجای گذاشته است.

پلیس شهر سن آنتونیو در ایالت تگزاس نیز روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد که بر اثر تیراندازی در یک مهمانی خانوادگی ۲ نفر کشته و ۵ نفر مجروح شدند.

جمعه گذشته (27 خرداد ماه) نیز منابع خبری از وقوع یک تیراندازی در کلیسایی در ایالت آلاباما خبر دادند. رسانه‌های آمریکایی نیز گزارش دادند که دست‌کم سه نفر در منطقه «وستاویا هیلز» در ایالت «آلاباما» هدف تیراندازی قرار گرفتند.

پلیس «وستاویا هیلز» ضمن تأیید وقوع این حادثه گفت چندین نفر مورد اصابت گلوله قرار گرفتند.

رسانه‌های آمریکایی شنبه 22 خرداد ماه نیز از تیراندازی در یک باشگاه شبانه در ایالت ایندیانا و کشته شدن حداقل دو نفر خبر دادند.

در این حمله 4 نفر دیگر نیز مجروح شدند.

در یک تیراندازی در باشگاه شبانه در ایالت ایندیانا در این کشور خبر داد.

یک پایگاه خبری که تیراندازی‌های کور در آمریکا را رصد می‌کند اخیرا گزارش داده در سال جاری میلادی تا به حال ۲۴۰ تیراندازی کور در آمریکا به وقوع پیوسته است.

طبق آمارهای پایگاه «آرشیو خشونت‌های مسلحانه» ۳۳ مورد از این تیراندازی‌ها بعد از حمله به مدرسه ابتدایی اووالدا در ایالت تگزاس در تاریخ ۲۴ مه که به کشته شدن ۱۹ کودک و ۲ بزرگسال منجر شد به وقوع پیوسته‌اند.

مقایسه آمارهای خشونت با سلاح میان آمریکا و کشورهای دیگر جهان ایالات متحده را کشوری کاملاً استثنایی نشان می‌دهد: در این کشور نرخ وقوع تیراندازی‌های خشونت‌بار از هر کشور دیگر در دنیا بیشتر است؛ با آنکه آمریکا حدود ۵ درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند نزدیک به ۳۱ درصد از کسانی که مرتکب کشتارهای جمعی با سلاح می‌شوند را در خود جای داده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها