بایدن در سفر به اروپا باز هم به اوکراین نمی‌رود

بایدن در سفر به اروپا باز هم به اوکراین نمی‌رود
دوشنبه 30 خرداد 1401 - 22:25

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا می گوید در سفر آتی خود به اروپا به اوکراین سفر نخواهد کرد.

العالم - آمریکا

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران در دلاور گفت که در سفر اواخر ماه جاری خود به اروپا به منظور شرکت در نشست‌های مختلف با متحدان اروپایی آمریکا، به احتمال زیاد به اوکراین سفر نخواهد کرد.

بر اساس گزارش‌ها، وی همچینن گفت که به احتمال زیاد اوکراین به عضویت اتحادیه اروپا درخواهد آمد.

رئیس جمهوری آمریکا قرار است برای شرکت در اجلاس های سران ناتو و گروه هفت به اروپا سفر کند.

بر اساس اعلام کاخ سفید، رئیس جمهوری آمریکا برای دیدار با سران کشورهای عضو گروه هفت به آلمان، و همچنین برای دیدار با همتایانش در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به اسپانیا می‌رود.

بر پایه اعلام کاخ سفید، بایدن در سفر به آلمان که از ۲۵ ماه جاری میلادی (چهارم تیر ماه) آغاز می‌شود، بر حمایت قطع گروه هفت از اوکراین، رسیدگی به بحران غذا و انرژی ناشی از جنگ اوکراین، انعطاف‌پذیری اقتصاد جهانی، مقابله با بحران‌های اقلیمی، تقویت زیرساخت‌های توسعه، و امنیت بهداشت جهانی تاکید خواهد کرد.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین ۲۸ ماه جاری میلادی ( هفتم تیر ماه) برای شرکت در نشست سران کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شکالی (ناتو) به مادرید در اسپانیا سفر خواهد کرد.

بر اساس اعلام کاخ سفید، سران ناتو یک مفهوم راهبردی جدید را برای هدایت تحول ناتو در دهه آینده، از تقویت بازدارندگی و دفاع، ایجاد انعطاف پذیری در برابر تهدیدات فراملی از جمله سایبری و آب و هوایی، تا تعمیق مشارکت با شرکای دموکراتیک در اروپا و آسیا به منظور تقویت قوانین تایید خواهند کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

جنگ اوکراین در چهارمین ماه خود به سر می برد و واکنش‌ها به تهاجم روسیه، ارسال تسلیحات به اوکراین و بروز تبعات تازه آن در زمینه‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی همچنان ادامه دارد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها