شیخ نعیم قاسم: حضور شهید سلیمانی در اتاق عملیات مقاومت در جنگ ۳۳ روزه باعث غافلگیری دشمن شد

شیخ نعیم قاسم: حضور شهید سلیمانی در اتاق عملیات مقاومت در جنگ ۳۳ روزه باعث غافلگیری دشمن شد
سه شنبه 31 خرداد 1401 - 13:21

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد که حزب الله در جریان جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ رژیم صهیونیستی را در زمین و دریا غافلگیر کرد . شهید «قاسم سلیمانی» فرمانده محور مقاومت، این عملیات‌های موفق را با امکانات و تجهیزات منحصر بفرد تامین کرد.

العالم - لبنان

شیخ «نعیم قاسم » معاون دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی به مناسبت چهلمین سالگرد تأسیس این جنبش اعلام کرد : آمادگی همیشگی حزب الله لبنان برای مقابله با هرگونه نبرد احتمالی، باعث شده که رژیم صهیونیستی از آغاز تجاوز جدید نظامی علیه لبنان ناتوان باشد.

شیخ نعیم قاسم در ادامه تاکید کرد: حزب الله در جریان جنگ 33 روزه در سال 2006 رژیم صهیونیستی را در زمین و دریا غافلگیر کرد . شهید «قاسم سلیمانی» فرمانده محور مقاومت، این عملیات‌های موفق را با امکانات و تجهیزات منحصر بفرد تامین کرد و همچنین حضور ایشان در اتاق عملیات مقاومت در جریان حملات اسرائیل باعث غافلگیری دشمن شد.

وی در ادامه افزود: حزب الله لبنان همچنین با برنامه‌ریزی دقیق و استقرار گسترده در نقاط مختلف نظامی دشمن را غافلگیر کرد و توانست واحدهای مختلف خود را به یگان‌های مستقل از لحاظ نظامی تأمین کند، این واحدهای مستقل توانستند در برابر تجاوز همه جانبه رژیم صهیونیستی مقاومت کنند، این اقدامات یکی از ابتکارات و تفکرات فرمانده الهام بخش و استثنایی، شهید «عماد مغنیه» بود.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد: از زمان تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان در سال 2006 تاکنون ، این رژیم ناتوان از آغاز تجاوز نظامی جدید علیه لبنان بوده است، چون حزب الله لبنان برای هرگونه مقابله و رویایی آمادگی دارد حتی اگر به سطح یک جنگ برسد.

نعیم قاسم گفـت: اگر آمادگی مقاومت حزب‌الله نبود، اسرائیل برای باج‌گیری سیاسی و دستیابی به دستاوردهای میدانی خود، به لبنان حمله می‌کرد.

بیشتر بخوانید

شیخ نعیم قاسم: نیازمند تشکیل یک دولت ملی هستیم/ آمریکا مانع بهره‌مندی لبنان از ثروت‌های دریایی می‌شود

وی در ادامه افزود: از سال 1992 فعالیت پارلمانی حزب‌الله آغاز شد و این جنبش توانست بر قوانین تأثیر بگذارد و به مناطقی که نمایندگی آن را بر عهده داشت، خدمت کند، اما تا سال 2005 در هیچ دولتی شرکت نکرد و علل بحران اجتماعی-اقتصادی به تروریسم و ‌توطئه آمریکا محدود نمی‌شود ».

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: «توطئه آمریکا علیه لبنان تنها به بحران اقتصادی و اجتماعی در این کشور خلاصه نمی‌شود، بلکه این بحران شامل فساد گسترده دولت در همه سطوح و ماهیت سیستم فرقه‌ای و طایفه‌ای است که از مفسدان حمایت می‌کند».

نعیم قاسم در پایان تاکید کرد: چهل سال از روند رو به رشد و پیروزی‌های عظیم حزب الله می‌گذرد و این دستاوردها با تحولات محوری در منطقه، شکست پروژه آمریکایی صهیونیستی، بیداری مردم منطقه و احیای آرمان فلسطین و قدس همزمان شده است.

به گزارش تسنیم، حزب الله لبنان یک جنبش مقاومتی در لبنان است که در اوایل سال‌های 1980 میلادی در کشور لبنان ظهور کرد. این جریان که مورد حمایت اکثریت مردم لبنان قرار دارد، اهدافی، چون محو آثار امپریالیستی غرب در لبنان، مبارزه با اشغال گری‌های اسرائیل و برپایی دولتی مردمی در لبنان را در سرلوحه اهداف خود قرار داده است.

بعد از حمله رژیم صهیونیستی به لبنان در سال 1982 و همکاری برخی احزاب داخلی این کشور با اشغالگران جهت تسلیم کردن لبنان به اسرائیل، حزب‌الله به طور رسمی اعلام موجودیت کرده و با رویکرد مقاومتی روند مبارزه با اشغالگری را پیش گرفت تا در نهایت در سال 2000 اخراج خفت‌بار صهیونیست‌ها از جنوب لبنان را رقم زد.

بعد از قابلیت‌های نظامی که حزب الله در دو جنگ مقابل رژیم اشغالگر از خود نشان داد، مقاومت لبنان در حال حاضر به یک قدرت بازدارندگی در عرصه مقابله با تهدیدات خارجی دست یافته است. دستیابی به این قدرت موجب شده است تا از حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان بیش از پیش حفاظت و حراست شود. قدرت نظامی و تسلیحاتی حزب الله لبنان منشأ شکل‌گیری این قدرتِ بازدارندگی فراگیر است.

پربیننده ترین خبرها