ائتلاف دولت قانون:

چهره زشت آمریکا در منطقه پس از جنایت فرودگاه بغداد آشکار شد

چهره زشت آمریکا در منطقه پس از جنایت فرودگاه بغداد آشکار شد
سه شنبه 31 خرداد 1401 - 14:22

اعضای ارشد ائتلاف دولت قانون تأکید کردند که نقض حاکمیت ملی عراق و جنایت علیه فرماندهان شهید که نقش مهمی در ریشه کن کردن تروریسم داشتند، قابل قبول نیست و عوامل آن محاکمه خواهند شد.

العالم - عراق

یکی از نمایندگان ائتلاف دولت قانون بر لزوم ادامه تحقیقات برای شناسایی ناقضان حاکمیت ملی عراق و عوامل ارتکاب جنایت علیه فرماندهان پیروزی و سپردن آنها به دست عدالت تاکید کرد و تداوم تحقیقات برای محاکمه همه عوامل این جنایت را حائز اهمیت دانست.

«ثائر الکتاب» در گفتگو با پایگاه خبری المعلومه افزود: نقض حاکمیت عراق یا تعرض به شخصیت‌ها و نمادهای ملی و امنیتی غیرقابل قبول است و نمی‌توان به سادگی از آن عبور کرد و ما هر گونه تخلف یا جنایتی را که در سرزمین عراق انجام شود، رد و محکوم می‌کنیم.

وی ادامه داد: کمیته‌های تحقیقاتی در خصوص پرونده نقض حاکمیت عراق و حریم هوایی و زمینی آن به ویژه جنایت علیه فرماندهان و شخصیت‌هایی که نقش مهمی در نابودی تروریسم و دستیابی به پیروزی دارند، به کار خود ادامه خواهند داد.

این عضو ائتلاف دولت قانون خاطرنشان کرد: پرونده نقض حاکمیت عراق و جنایت ترور فرماندهان پیروزی هرگز مسکوت نخواهد ماند و مقامات ذیربط تحقیقات خود را برای رسیدن به عوامل این جنایت ادامه خواهند داد تا آنها را به دست عدالت بسپارند.

در اظهاراتی مشابه، «ترکی العتابی» از اعضای ارشد ائتلاف دولت قانون هم امروز سه‌شنبه تأیید کرد: تمام کسانی که در جنایت آمریکا در فرودگاه بین‌المللی بغداد دست دارند، به دست عدالت سپرده خواهند شد.

وی تصریح کرد: خروج نیروهای آمریکایی از عراق، تصمیم و خواسته‌ای مردمی است که هرگز از آن عقب نشینی نخواهیم کرد. آمریکا پس از جنایت فرودگاه بغداد، چهره سیاه سیاست‌های خود را در خاورمیانه به نمایش گذاشت و با ترور رهبران ملی برای کاهش فشار بر گروه تروریستی داعش تلاش کرد.

سردار سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده سابق نیروی قدس سپاه و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان «حشد شعبی» عراق به همراه ۸ نفر دیگر از همرزمانشان جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و با شلیک راکت از پهپادهای ارتش این کشور، به شهادت رسیدند.

این جنایت پلید آمریکا علیه فرماندهان شهید سلیمانی و المهندس سبب شد که نمایندگان منتخب مردم عراق در پارلمان این کشور مصوبه اخراج نیروهای بیگانه از کشورشان را تصویب کنند تا مرحله دیگری از مبارزه مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا آغاز شود.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها