صنعاء بیانیه مصری-سعودی را به سخره گرفت

صنعاء بیانیه مصری-سعودی را به سخره گرفت
چهارشنبه 1 تير 1401 - 12:56

صنعاء اشاره ائتلاف سعودی به طرح بی معنی موسوم به «ابتکار خلیجی» در تمام بیانیه‌ها را به سخره گرفت و اعلام کرد، «نظرتان چیست که آن را به اذان اضافه کنید».

العالم - جهان اسلام
محمد بن سلمان ولی‌عهد عربستان سعودی دیروز سه‌شنبه پس از سفر به مصر با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور این کشور دیدار کرد. طرفین پس از پایان این نشست، بیانیه مشترکی منتشر و تأکید کردند که بر سر افزایش همکاری اقتصادی بین دو کشور به توافق رسیده‌اند.

در بخشی از این بیانیه که مربوط به یمن است دو طرف بر حمایت از تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به منظور حصول راه‌حل سیاسی فراگیر بر اساس طرح «ابتکار خلیجی» (فارس) و سازوکارهای اجرایی آن، نتایج گفت‌وگوی ملی یمن و نیز قطعنامه ۲۲۱۶ تأکید کردند.

«عبدالملک العجری» عضو هیأت مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن، اشاره ائتلاف سعودی به ابتکار خلیجی در تمام بیانیه‌ها را به سخره گرفت و تأکیدکرد، این طرح «بی معنی» شده است.

وی افزود، هدف اینها از اشاره مکرر به این طرح آن است که ابتکار خلیجی را به یک سند بنیادی مقدس تبدیل کنند و به یمنی‌ها یادآورد شوند «آنها هستند که کشور بزرگ فدرال یمن را برای یمنی‌ها ساخته‌اند».

العجری در ادامه به سخره گرفتن این بیانیه گفت: نظرتان چیست که برای طرح ابتکار خلیجی کتیبه‌ای مانند کتبیه النصر در صراوح بسازیم یا بهتر آن است که آن را به اذان اضافه کنید... .

به گزارش فارس، مقامات صنعاء ابتکار شورای همکاری خلیج فارس برای گفت‌و‌گو میان طرف‌های جنگ در ریاض را نپذیرفته‌اند.

پربیننده ترین خبرها