وزیر دفاع سابق آمریکا: چین قادر است بدون حمله نظامی تایوان را به زانو در آورد

وزیر دفاع سابق آمریکا: چین قادر است بدون حمله نظامی تایوان را به زانو در آورد
پنج‌شنبه 2 تير 1401 - 14:50

رابرت گیتس وزیر دفاع سابق آمریکا در اظهار نظری عنوان کرد، پکن بدون نیاز به حمله نظامی به تایوان قادر است این کشور را به زانو در آورد.

العالم ـ آسیا

تارنمای خبری هیل با انتشار گزارشی خاطرنشان کرد: گیتس در اظهار نظری که با حضور «ریچارد دیرلاو» (Richard Dearlove) رئیس سابق MI۶ انگلیس و « جولیا مک فارلین » روزنامه نگار مسائل بین الملل درمورد نگرانی‌های عمده آمریکا در سطح جهانی صحبت می‌کرد گفت که او باور ندارد که چین به تایوان حمله نظامی کند.

گیست که بین سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱میلادی وزیر دفاع آمریکا بود در اظهار نظری دراین خصوص افزود: شخصا ، یک حمله گسترده از سوی چین به تایوان را بعید می دانم، چرا که این عملیات بیشتر چیزی شبیه به عملیات « D-Day » (عملیات پیاده سازی نیرو در جبهه نرماندی در جریان جنگ جهانی دوم) بوده و چینی ها هرگز عملیات آبی خاکی انجام نداده‌اند.

بنابر این گزارش، وزیر دفاع روسای جمهوری جرج دبلیو بوش و باراک اوباما در ادامه اظهار نظر خود درباره وجود چنین نگرانی، با اشاره به اینکه این نگرانی ها می تواند فراتر از این مساله باشد، گفت: «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین قادر است بدون حتی شلیک یک گلوله ، ازطریق اقتصادی و سایبری فشار عظیمی بر تایوان وارد کند، او می تواند تایوان را به زانو درآورد و موجب شود تا تایوان نگرش و عملکردی بسیار متفاوتی نسبت به چین پیدا کند.

هیل در ادامه نوشت: هم اکنون این نگرانی وجود دارد که با توجه به حمله نظامی روسیه به اوکراین ، چین نیز تشویق به چنین اقدامی علیه تایوان شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها