امیر قطر امروز به قاهره می رود

امیر قطر امروز به قاهره می رود
جمعه 3 تير 1401 - 11:51

امیر قطر عصر امروز (جمعه) از کشور آفریقایی "رواندا" وارد قاهره می شود تا با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر دیدار و گفت و گو کند؛ سفری که به نظر می رسد، محور اصلی آن هماهنگی ها حول سفر رئیس جمهوری آمریکا به منطقه در ماه آینده میلادی باشد.

العالم - جهان اسلام

رفت و آمدهای دیپلماتیک برخی کشورهای منطقه بویژه عربستان، امارات و ترکیه و برگزاری نشست هایی در شرم الشیخ مصر و نیز نشست هایی در اردن، طی هفته گذشته، عمدتا پیرامون سفر آتی رئیس جمهوری آمریکا به منطقه بوده است و پر سروصداترین آنها سفر دوره ای محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به کشورهای منطقه بود.

با اینحال ، پایگاه خبری قاهره ۲۴ با انتشار خبر سفر امیر قطر به مصر در روز جاری، نوشت: هدف از این سفر عادی سازی کامل روابط، امضای توافقنامه های اقتصادی و جذب سرمایه گذاری قطر در مصر به ویژه در زمینه انرژی است.

به گفته منبع رسانه ای مصری ، در این سفر مقامات دو کشور برای فعال سازی شورای تجاری مشترک مصر و قطر گفت وگو می کنند. این شورا متشکل از بازرگانانی خواهد بود که قرار است برای تقویت روابط اقتصادی و زمینه های مشترک همکاری، سرمایه گذاری و تجارت بین دو کشور فعال شوند.

به گزارش ایرنا، امیر قطر دیروز برای شرکت در بیست و ششمین نشست دو روزه سران کشورهای مشترک المنافع (۲۳ تا ۲۴ ژوئن) راهی جمهوری رواندا شده بود.

پربیننده ترین خبرها