افزایش حملات داعش در سوریه همزمان با تحریکات آمریکا و اسرائیل

افزایش حملات داعش در سوریه همزمان با تحریکات آمریکا و اسرائیل
جمعه 3 تير 1401 - 15:32

در حالی که تحرکات آمریکا و اسرائیل، ارتش سوریه و نیروهای مقاومت را به خود مشغول کرده است، حالا دیده بان حقوق بشر سوریه در گزارشی، از تشدید حملات گروه تروریستی داعش در سوریه خبر می دهد؛ حملاتی که گفته می شود بر اثر آن در هفته های اخیر تعدادی از نظامیان سوری کشته شده اند.

العالم - سوریه

دیده بان حقوق بشر سوریه در این باره ادعا کرد که ۹ تن از نیروهای سوری روز گذشته توسط داعش در شرق سوریه کشته شدند که این آخرین حمله از مجموعه حملات داعش است.
بر پایه این گزارش، این ۹ نفر در زمره ۳۰ سرباز سوری به شمار می روند که تنها در این هفته در حملات داعش کشته شدند.
دیده بان حقوق بشر سوریه همچنین اعلام کرد، در درگیری روز چهارشنبه نیروهای دولتی و گروه تروریستی «داعش» در منطقه ای دورافتاده در استان رقه واقع در شرق سوریه ۷ تن از تروریست ها به هلاکت رسیدند.
این درگیری پس از آن روی داد که داعش در کمینی اتوبوس حامل نظامیان ارتش سوریه را در جاده بیابانی که شهرهای رقه و حمص را به هم متصل می کند، هدف قرار داد.
این منبع سوری ادامه داد: در دو حمله داعش که در سال جاری انجام شد، دست‌کم ۱۵ نظامی سوریه کشته شدند.
بر اساس ادعای دیده بان حقوق بشر سوریه، چهار سرباز دیگر روز چهارشنبه در نزدیکی فرودگاه نظامی در شرق دمشق، پایتخت در کمین داعش کشته شدند.
همچنین دو سرباز دیگر ارتش سوریه اوایل هفته جاری در منطقه رقه کشته شدند.

اگر چه منابع رسمی در سوریه هنوز در قبال این گزارش ها واکنشی نشان نداده و آن را تایید نکرده اند، اما براساس گزارش های متنوع رسانه ای ، تحرکات این گروه تروریستی در ماه های اخیر در عراق و سوریه به میزان قابل ملاحظه ای افزایش یافته است.
بقایای عناصر داعش با وجود شکست سال ۲۰۱۷ این گروه، همچنان در برخی مناطق دور دست و بیابانی سوریه و عراق فعال هستند و هر از چندی در این مناطق دست به اقدام‌های تروریستی و ناامنی می‌زنند.
سوریه با پشتیبانی و دخالت های آمریکا، غرب و برخی کشورهای عرب منطقه از سال ۲۰۱۱ شاهد بحران و درگیری است. این بحران نزدیک به نیم میلیون کشته برجای گذاشته و باعث تخریب گسترده زیرساخت‌ها و بخش‌های تولیدی و آواره شدن میلیون‌ها سوری شده است.

تحرکات داعش در استان های شمالی و شرقی عراق نیز طی ماه های اخیر افزایش یافته است. کارشناسان اعتقاد دارند، تحرکات اخیر گروه تکفیری تروریستی داعش، از هنگامی تشدید شده که آمریکا و اسرائیل در منطقه، با حاشیه سازی های فراوان، گروه های مقاومت را که ۴ سال پیش ماشین جنگی تروریست ها را منهدم کرده بودند، مشغول و درگیر کرده اند.

در حال حاضر، مداخلات نظامی ترکیه و آمریکا در شمال سوریه باعث شده این مناطق خارج از کنترل ارتش و دولت سوریه باشد و به جولانگاه تروریست ها تبدیل شود و حملات گاه و بیگاه اسرائیلی ها به پایگاه های ارتش سوریه و گروه های مقاومت نیز که بصورت توامان انجام می شود، زمینه را برای تحرکات جدید داعش و سایر گروه های افراطی در سوریه فراهم کرده است.

پربیننده ترین خبرها