هیاهوی "ناتوی عربی" به نام اعراب، به کام رژیم صهیونیستی

هیاهوی
شنبه 4 تير 1401 - 11:33

کارشناسان امور منطقه: هر چه آمریکا و اسرائیل ضد ایران انجام می دهند، جز سحر ساحر نیست که اثر آن به خود آنان باز می گردد و به زودی شکست خواهند خورد.

العالم _ منطقه

با نگاهی به رسانه های آمریکایی و اسرائیلی که اخبار دیدار آینده جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از منطقه را پوشش می دهند، متوجه می شویم که هدف اصلی این دیدار ایجاد پیمانی نظامی متشکل از آمریکا و رژیم صهیونیستی و کشورهای عرب سازشکار برای مقابله با ایران به منظور حمایت از اسرائیل است و اهداف دیگر اهدافی جزئی هستند.

رسانه های آمریکایی اسرائیلی در همین حال در چند روز گذشته خبرهای بسیاری درباره آمادگی های نظامی مشترک آمریکا و اسرائیل برای رویارویی با هر گونه تنشی منتشر کرده اند.

از دیگر موضوعات مهمی که این رسانه ها به آن پرداخته اند، آمادگی های سیاسی و نظامی در پایتخت های عربی برای استقبال از ساعت صفر است، ساعتی که قرار است بایدن تشکیل «ناتوی عربی ـ اسرائیلی» را برای حمایت از اسرائیل کلید بزند.

از دیگر خبرهای مهم منتشر شده، بیانیه ارتش رژیم اشغالگر است که طبق آن، اخیرا نشستی استراتژیک و عملیاتی بین ارتش اسرائیل و فرماندهی مرکزی آمریکا برگزار و در آن چالش های امنیتی که با آن مواجهند، بررسی شده است.

در این بیانیه آمده است: این نشست سه روز ادامه یافت و روز پنجشنبه گذشته پایان یافت. در این نشست از طرف آمریکا ژنرال جیمز مالوی جانشین فرماندهی مرکزی آمریکا، ژنرال گریگوری گیلوی که به زودی مسئولیت معاونت فرماندهی سنتکام را بر عهده می گیرد، دریادار براد کوبر و چند مسئول دیگر حضور داشتند.

از طرف اسرائیل هم آویو کوخاوی رئیس ستاد ارتش رژیم اشغالگر، هرتسی هالیوی معاون کوخاوی، عودید بسیوک رئیس هیئت عملیات، تال کالمان فرمانده هیئت استراتژیک و دایره سوم، تومر بار فرمانده نیروی هوایی و داوود ساعر سلامه فرمانده نیروی دریایی شرکت داشتند.

پایگاه «سعودی لیکس» یک روز پس از این خبر به نقل از منابع دیپلماتیک آگاه فاش کرد که حکومت سعودی پیشتر با پیشنهاد آمریکا در مورد ایجاد دفاع موشکی مشترک با رژیم اسرائیل برای مقابله با ایران موافقت کرده است.

در همین حال پایگاه آمریکایی «اکسیوس» تاکید کرد که کاخ سفید در زمان دیدار بایدن از خاورمیانه، برای بررسی ایده دفاع موشکی پیشرفته و دفاع دریایی بین آمریکا و رژیم اسرائیل و شماری از کشورهای عربی از جمله سعودی برنامه ریزی می کند.

این پایگاه به نقل از یک مسئول بلندپایه اسرائیلی اعلام کرد که ایده مورد نظر، ایجاد شبکه منطقه ای از رادارها و تجهیزات هشدار دهنده و سامانه های دفاع هوایی است که هدف از آن دادن هشدار زودهنگام و مقابله با حملات است.

هم زمان عبدالله دوم پادشاه اردن برای نخستین بار، در مصاحبه با شبکه خبری آمریکایی «سی ان بی سی» آشکارا اعلام کرد که وی ایده وجود «ناتوی خاورمیانه» را همانند پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، تایید می کند.

نکته قابل توجه این است که این همه تلاش آمریکا و اسرائیل برای یارگیری و آماده سازی فقط یک هدف دارد و آن حمایت از اسرائیل است، هدفی که بایدن به صراحت از آن سخن گفته است و رهبران اسرائیل نیز آن را تایید کرده اند.

از همه مهم تر اینکه به صف کردن هم پیمانان، دوستان، شرکا، طرفداران و سازشکاران، نشست های متعدد ژنرال های بلند پایه آمریکایی و اسرائیلی، آمادگی ناوگان پنجم آمریکا و پایگاه های نظامی آمریکا در بحرین، قطر، امارات و دیگر کشورهای منطقه، این همه رادارها و سامانه های دفاع هوایی و این همه حمایت های پیمان آتلانتیک شمالی، اروپا و غرب از پیمان ناتوی خاورمیانه، همه و همه فقط برای رویارویی با یک کشور و آن ایران است.

آیا خود این به تنهایی دلیلی بر قدرت ایران نیست؟ آیا دلیلی بر شکست تبلیغات آمریکا، اسرائیل، غرب و عرب سازشکار ضد ایران نیست؟ آیا دلیلی بر شکست و ناتوانی همه دشمنان ایران برای مقابله با آن، چه به تنهایی و چه با یکدیگر نیست؟ آیا دلیلی قانع کننده برای همسایگان عرب و مسلمان ایران نیست تا از وجود دامی که آمریکا و اسرائیل برای دوشیدن آنها و غارت دارایی های آنها گسترانده اند، آگاه شوند؟ آیا زمان آن نرسیده است که همسایگان عرب ایران دستان خود را به طرف این کشور دراز کنند، کشوری که همواره دستان خود را به طرف آنان دراز کرده است؟ با این حال بدانند که هر چه آمریکا و اسرائیل انجام می دهند، جز سحر ساحر نیست که اثر آن به خود آنان باز می گردد و به زودی شکست خواهند خورد و عقب خواهند نشست.

پربیننده ترین خبرها