خیز هفتم کرونا در فرانسه؛ ثبت روزانه ۵۵ هزار مورد

خیز هفتم کرونا در فرانسه؛ ثبت روزانه ۵۵ هزار مورد
شنبه 4 تير 1401 - 15:22

موج هفتم کرونا از زیر سویه‌های اُمیکرون در تمامی کلانشهرها و همه گروه‌های سنی در فرانسه آغاز شده و اکنون به ثبت روزانه ۵۵ هزار مورد رسیده است.

العالم- اروپا

بنابر گزارش تارنمای روزنامه لو متن (Le matin)، میزان ثبت بیماران جدید در سه هفته اخیر در تمام کلان شهرها و همه گروه‌های سنی افزایش یافته است.

در همین ارتباط دولت فرانسه در مواجهه با آغاز موج هفتم همه‌گیری این بیماری، بر روی واکسیناسیون و مسئولیت‌پذیری شهروندان تمرکز کرده و در این مرحله از بازگشت اقدامات بهداشتی مثل ماسک اجباری در اماکنی همچون سامانه‌های حمل‌ونقل عمومی خبری نیست.

بر اساس این گزارش، فرانسه در آغاز تابستان همچون سایر کشورهای اروپایی وارد موج جدید این بیماری توسط زیرسویه‌ای از خانواده اُمیکرون (BA.۴ و BA.۵) شده است.

ژیل پیالو (Gilles Pialoux) رئیس بخش بیماری‌های عفونی و گرمسیری بیمارستان تنون (Tenon) پاریس، در این زمینه تاکید کرد: ما با یک موج هفتم مواجه هستیم که قابلیت انتقالی حتی بیش از نخستین اُمیکرون دارد.

شبکه بهداشت عمومی فرانسه نیز در گزارش هفتگی خود تاکید کرده است که گردش ویروس SARS-CoV-۲ (عامل بیماری کرونا) در سراسر کلان شهرهای فرانسه، با افزایش تعداد بستری‌های جدید همراه است.

به گزارش ایرنا، بر اساس این گزارش، تعداد بیماران در مدت سه هفته در تمام کلان شهرها و همه گروه‌های سنی افزایش یافته و اکنون روزانه به حدود ۵۵ هزار مورد رسیده است.

این شرایط در حالی رخ داده که سیستم بهداشت و درمان فرانسه در ماه‌های اخیر به شدت با چالش‌های مختلف و نارضایتی کارکنان و پرستاران مواجه است و این موضوع به فشار مضاعفی بر دولت امانوئل مکرون رئیس جمهوری این کشور تبدیل شده است.

پربیننده ترین خبرها