صنعاء: سفر بایدن پیام جنگ به منطقه و تقویت ائتلاف علیه مقاومت است

صنعاء: سفر بایدن پیام جنگ به منطقه و تقویت ائتلاف علیه مقاومت است
شنبه 4 تير 1401 - 15:22

عضو شورای عالی سیاسی یمن سفر نزدیک رئیس‌جمهور آمریکا به غرب آسیا را پیام جنگ به منطقه خواند.

العالم - یمن

«محمد النعیمی» عضو شورای عالی سیاسی یمن امروز (شنبه) به «المسیره» گفت، ائتلاف سعودی قصد ندارد قدم در راهی بگذارد که صلح را در یمن و منطقه تحقق بخشد.

وی افزود، ائتلاف سعودی به به تعهدات خود بر اساس آتش‌بس عمل نکرده و همین امر، مقدمه انفجار وضعیت است. ائتلاف سعودی برای مرحله جدیدی از تجاوز و محاصره آماده می‌شود.

النعیمی افزود: از ابتدای آتش‌بس مشخص بود که تلاش‌های آمریکا بر روی وضعیت «نَه جنگ» و «نَه صلح» متمرکز است. سفر « جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه پیام جنگ به منطقه و تقویت ائتلاف‌ها علیه محور مقاومت است.

وی در ادامه گفت، ملت یمن، خود را برای جنگ آماده کرده همانطور که برای صلح آماده کرده است.

«طارق الشامی» رئیس بخش رسانه‌ای کنگره ملی یمن هم به المسیره گفت، انتظار می‌رفت که آتش‌بس، مقدمه‌ای برای راه‌حل در یمن باشد اما جدیتی نزد ائتلاف سعودی دیده نمی‌شود.

الشامی ادامه داد، ائتلاف سعودی معتقد است که دوره آتش‌بس به سست شدن انسجام مردمی خواهد انجامید اما این فقط توهم است. مردم یمن در قبال توطئه‌های ائتلاف سعودی و اهداف آن بیدار هستند.

«علی عماد» عضو دفتر سیاسی انصارالله هم گفت، ائتلاف متجاوز بر روی تشدید درگیری داخلی در یمن متمرکز شده؛ آنها تدارکاتی بسیار در چهار جبهه دیده‌اند و قصد جدی برای توقف حملات و رفع محاصره یمن ندارند.

وی تأکید کرد، ائتلاف سعودی برای نبرد غافلگیرانه در آینده آماده می‌شود وصنعاء نیز باید آماده باشد.

آتش‌بس یمن نیز که به امید پایان درگیری‌ها و پایان محاصره هفت ساله در ۱۳ فروردین‌ماه گذشته آغاز شد، در سایه نقض‌های مکرر از سوی ائتلاف متجاوز، بار دیگر در ۱۲ خرداد تمدید شد و همزمان دو دور مذاکرات در اردن نیز میان دولت صنعاء و دولت وابسته به ریاض به منظور بررسی مفاد آتش بس و بازگشایی مسیر شهر تعز صورت گرفت.

فارس

پربیننده ترین خبرها