جانسون: قصد دارم تا اواسط دهه 2030 در قدرت بمانم!

جانسون: قصد دارم تا اواسط دهه 2030 در قدرت بمانم!
يکشنبه 5 تير 1401 - 08:49

نخست‌وزیر انگلستان قصد دارد رکورد جدیدی از حیث ماندن در قدرت در 200 سال اخیر برجا گذارد.

العالم - اروپا

به نقل از رویترز، بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلستان، علی‌رغم درخواست‌ها از او برای استعفا گفت قصد دارد تا اواسط دهه آینده در قدرت بماند؛ موضوعی که در صورت تحقق، باعث می‌شود او بادوام‌ترین نخست‌وزیر این کشور در 200 سال اخیر باشد.
در اوایل ماه جاری میلادی، جانسون از رای اعتماد قانونگذاران محافظه کار که در آن 41 درصد از همکاران پارلمانی او به برکناری‌اش رای دادند جان سالم به در برد. او به دلیل گمراه کردن عمدی پارلمان تحت تحقیق قرار دارد.
روز جمعه، نامزدهای محافظه‌کار در دو انتخابات میان‌دوره‌ای پارلمانی که برای جایگزینی رهبران پیشین محافظه‌کار - که مجبور به کناره‌گیری شدند - شکست خوردند؛ یکی پس از محکومیت به تجاوز جنسی و دیگری به دلیل تماشای فیلم‌های مستهجن در مجلس عوام.
شکست های میان دوره ای نشان می دهد که تمایلات گسترده رأی دهندگان که به جانسون کمک کرد اکثریت پارلمانی بزرگی را در دسامبر 2019 به دست آورد، ممکن است پس از رسوایی در مورد میهمانی‌های غیرقانونی که در «داونینگ استریت» در طول قرنطینه ویروس کرونا برگزار شد، دچار شکاف شود.
بر اساس قوانین حزب محافظه کار، قانونگذاران آن نمی توانند به طور رسمی جانسون را برای یک سال دیگر به چالش بکشند، اما نارضایتی یا استعفای گسترده تعدادی از وزرای ارشد می تواند موقعیت او را غیرقابل دفاع کند.
انگلستان همچنین در میانه عمیق ترین بحران هزینه زندگی خود در دهه های اخیر قرار دارد و تورم آن به بالاترین حد در 40 سال اخیر رسیده است.
با این حال، جانسون گفت که می‌خواهد برای سومین دوره در قدرت بماند و تا اواسط دهه 2030 به عنوان نخست‌وزیر به کارش ادامه دهد.
جانسون در آخرین روز حضور در نشست مشترک المنافع در رواندا به خبرنگاران گفت: «در حال حاضر فعالانه در مورد سومین دوره و آنچه که ممکن است در آن زمان رخ دهد، فکر می‌کنم. اما زمانی که وقتش برسد، آن را بررسی خواهم کرد.»
جانسون در پاسخ به این پرسش که منظورش چیست، گفت: «درباره دوره سوم (صحبت می‌کنم( ... یعنی اواسط دهه 2030.»

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها