تاکید اهالی جولان اشغالی بر مبارزه تا آزادسازی

تاکید اهالی جولان اشغالی بر مبارزه تا آزادسازی
يکشنبه 5 تير 1401 - 22:12

در چهل و هشتمین سالروز برافراشتن پرچم سوریه در القنیطره سوریه، اهالی منطقه جولان اشغالی بر پایداری در مقابله با رژیم اشغالگر اسرائیل و پایبندی به هویت عربی – سوری خود تاکید کردند.

العالم - سوریه

"صدقی المقت" مسئول آزادگان سوری در گفتگو با خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت : آزادسازی القنیطره از اشغال رژیم اشغالگر و برافراشتن پرچم سوریه در آسمان این شهر از سوی "حافظ اسد" رئیس جمهوری وقت در 26 ژوئن 1974 به نشانه فداکاری های ارتش و شهدای ما در نبردهای جنگ آزادسازی اکتبر صورت گرفت و این تاریخ تاکیدی است براین که جولان منطقه ای عربی و سوری است و در نهایت توسط ارتش سوریه از دست رژیم اشغالگر آزاد خواهد شد.

القمت اظهار داشت : کلیه اقدامات ظالمانه رژیم اشغالگر در حق اهالی جولان، اعم از بستن گذرگاه القنیطره و جلوگیری از ارتباط آنان با دیگر مناطق سوریه و نیز تصرف اراضی این منطقه برای ایجاد توربین‌های بادی و تلاش برای بیرون راندن اهالی جولان، در نتیجه پایداری مردم این منطقه شکست خواهد خورد.

همچنین شیخ جاد الکریم ناصر هم گفت که اهالی اشغالی جولان در سوریه، بر عهد و وعده خود مبنی بر پایبندی به هویت عربی - سوری و وابستگی به وطن با وجود تداوم اشغالگری وفادار خواهند بود.

وی اظهار داشت: سالروز برافراشتن پرچم سوریه در آسمان القنیطره تاکیدی است بر اینکه حق اهالی این منطقه محفوظ خواهد بود و پیروزی بر رژیم اشغالگر اسرائیل در جولان حتمی است.

برنامه احداث توربین های بادی از خطرناک‌ترین طرح‌ های استعماری رژیم صهیونیستی است که اشغال شش هزار هکتار از زمین های جولان سوریه را در سه مرحله هدف قرار می‌دهد؛ در مرحله اول اجرای این برنامه، رژیم صهیونیستی زمین‌های“عیون الحجل و المنصوره و الثلجیات را به تصرف درآورده و ۴۲ توربین بادی به ارتفاع ۱۲۰ متری آنجا مستقر کرده است. این رژیم در مرحله دوم زمین های روستاهای مجدل شمس، مسعده، عین قینیا و در مرحله سوم نیز روستاهای بکاته و ناحیه تل الفارس را هدف گذاری کرده است.

رژیم صهیونیستی در جنگ شش‌ روزه سال ۱۹۶۷ بخش های زیادی از جولان سوریه را به اشغال خود در آورد.

پربیننده ترین خبرها