معترضان ورودی ساختمان صندوق بین‌المللی پول را در پاریس مسدود کردند

معترضان ورودی ساختمان صندوق بین‌المللی پول را در پاریس مسدود کردند
دوشنبه 6 تير 1401 - 14:44

فعالان محیط زیست به دنبال نشست سران گروه هفت، مقابل ورودی ساختمان صندوق بین‌المللی پول در پاریس تجمع کردند تا صدای اعتراضات خود را در واکنش به پیامدهای زیست محیطی تصمیمات رهبران اقتصادی به گوش آنان برسانند.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش روزنامه لو فیگارو، تجمع‌کنندگان روز دوشنبه با حضور در مقابل ساختمان صندوق بین المللی پول، خواستار لغو بدهی کشورهای فقیر شدند تا این کشورها بتوانند با بحران‌های آب و هوایی مقابله کنند.

برخی از حاضران در این تجمع اعتراضی، دست‌های خود را با چسب به درهای شیشه‌ای ورودی ساختمان صندوق بین‌المللی پول چسباندند و برخی دیگر مقابل ساختمان روی زمین خود را به زنجیر بستند و بازوهای خود را در لوله‌های بلند قرار دادند تا جدا کردن آنها دشوارتر شود.

روی بنر معترضان نوشته است: "گروه هفت مسئول و صندوق بین‌المللی پول گناهکار [است]؛ بیایید بدهی یک سیاره قابل زندگی را لغو کنیم".

لو فیگارو می‌افزاید: این تجمع در راستای یک کمپین جهانی به نام "بدهی برای آب و هوا" که به مناسبت اجلاس گروه هفت در آلمان، راه‌اندازی شده است، برگزار شد.

به گزارش ایرنا، اجلاس گروه هفت از دیروز (یکشنبه) به مدت سه روز به میزبانی اولاف شولتس صدراعظم آلمان زیر سایه جنگ اوکراین و رکود اقتصادی آغاز به کار کرده است.

این اجلاس در شرایط بحرانی‌تر از سال گذشته برگزار می‌شود؛ چراکه سال گذشته رهبران انگلیس، کانادا، فرانسه، آلمان، ژاپن و آمریکا برای اولین بار از آغاز کرونا با یکدیگر دیدار کرده و وعده دادند که به شکلی بهتر کشورهای خود را خواهند ساخت اما در سال‌جاری، روند افزایش قیمت سوخت و غذا بر رشد اقتصادی این کشورها تاثیر گذاشته و جنگ در اوکراین نیز به این چالش‌ها اضافه شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها