چرا اروپا در برابر اهانت لاپید به بورل سکوت کرد؟

چرا اروپا در برابر اهانت لاپید به بورل سکوت کرد؟
دوشنبه 6 تير 1401 - 22:41

"تو به هشدارها بی اعتنا هستی"، "اقدام تو یک اشتباه راهبردی و بی توجهی به اسراییل است"، "موضعت بسیار ناامید کننده است"، "تو پیام نادرستی به ایران ارسال می کنی"... این ها اظهارات متکبرانه و به دور از عرف دیپلماتیک، یائیر لاپید وزیر خارجه رژیم اشغالگر با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به سبب سفرش به ایران بود.

العالم ـ کشکول

شگفت آن است که رسانه های امریکایی از جمله پایگاه "پولیتیکو" تلاش کردند تا این گستاخی اسراییلی را یک "درگیری لفظی" میان لاپید و بورل بنامند، حال آنکه این پایگاه، هیچ سخن تند و شدید اللحنی از بورل در گفتگو با لاپید نقل نکرد. آنچه که رسانه ها نقل کردند بدین مضمون است که "بورل قبل از سفر خود نزد لاپید رفت و به او اطلاع داد که می خواهد ایران را به مذاکرات هسته ای بازگرداند".

پایگاه پولیتیکو به نقل از منابع سیاسی آورده است که "پیام هایی میان لاپید و بورل رد و بدل شد"؛ اما منابع مزبور هیچ سخن و یا موضع انتقادآمیزی از سوی بورل نسبت به رژیم اشغالگر نقل نکردند؛ حال آنکه به گفته این منابع، لاپید سخنان بورل درباره امکان ازسرگیری مذاکرات هسته ای با ایران و بازگشت به توافق هسته ای را محکوم کردو گفت: "از احتمال بزرگ درخصوص مساله ایران سخن می گویند حال آنکه ایران، اسراییل را تهدید می کند".

رسانه های امریکایی و اروپایی و غرب مانند همیشه این گستاخی اسراییلی و توهین لاپید به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را نادیده گرفتند؛ زیرا این گستاخی از جانب "اسراییل" بوده است و این مساله تاکیدی بر این امر است که صهیونیسم جهانی از طریق لابی های خود، کنترل سیاست اروپایی و امریکایی و به طور کلی سیاست غرب و مراکز تصمیم گیرنده در غرب را در دست دارد.

اهانت لاپید فقط به شخص بورل نبود؛ بلکه اهانتی به اتحادیه اروپا و حتی امریکا به شمار می آید؛ بورل به دستور اتحادیه اروپا و تروییکای اروپایی و امریکا به ایران سفر کرد، نقش بورل در هماهنگی مواضع این طرف ها درخصوص مذاکرات هسته ای نقشی محوری است.

به نظر می رسد که اروپایی ها و امریکایی ها و غربی ها دیگر به گستاخی و بی احترامی اسراییلی ها خوگرفته اند، بدون آنکه سخنی بر زبان بیاورند؛ آنها اینک از همان جام زهری می نوشند که به دیگران نوشانده بودند؛ زیرا این رژیم تروریست نژادپرست وحشی را فراتز از قانون قلمداد کردند تا آنجا که به رغم تمام جنایتهای "اسراییل" در طول 7 دهه، سازمان ملل حق ندارد کوچکترین انتقادی از این رژیم صهیونیست کند.

پربیننده ترین خبرها