دور تازه اعتصاب فراگیر اتحادیه مشاغل تونس

دور تازه اعتصاب فراگیر اتحادیه مشاغل تونس
دوشنبه 6 تير 1401 - 21:54

اتحادیه مشاغل تونس در اعتراض به بی‌توجهی دولت به مطالبات آن، امروز تصمیم گرفته اعتصاب فراگیر ملی در بخش دولتی و خدماتی عمومی را آغاز کند.

العالم- تونس

به گزارش العالم، اتحادیه مشاغل تونس همچنین طرح‌های اصلاحاتی و وخامت اوضاع اقتصادی کشور را محکوم کرده؛ اقدامی که چالشی جدی علیه "قیس سعید" رئیس‌جمهور این کشور است که قدرت اجرایی را در دست گرفته است.

"الاخبار التونسیه" تصریح کرد تصمیم به اعتصاب فراگیر پس از جلسه امروز- دوشنبه- هیئت اداری اتحادیه مشاغل در شهر "الحمامات" اتخاذ شد و قرار است موعد آن به زودی اعلام شود.

"نورالدین الطبوبی" دبیرکل این اتحادیه در توجیه این تصمیم اظهار داشت که "به رغم وخیم بودن قدرت خرید و مشکلات اقتصادی، ولی دولت گوش شنوایی ندارد و به مطالبات اجتماعی پاسخگو نیست".

کارمندان بخش دولتی در تونس، دو هفته پیش نیز در پاسخ به فراخوان این اتحادیه در اعتراض به امتناع دولت از افزایش دستمزدها و محکوم کردن وخامت قدرت خرید، در سایه شرایط بد اقتصادی و بحران مالی در کشور، دست به اعتصاب همه جانبه و گسترده زدند.

شایان ذکر است که دولت تونس به ریاست نجلا بودن، بسته اصلاحات اقتصادی را به صندوق بین‌المللی پول ارائه کرد که در آن مقرر شده بود حقوق بخش عمومی کاهش یابد، یارانه‌ها برای مواد اولیه برداشته شود و موسسات دولتی بازسازی شوند.

همچنین دولت تونس از صندوق بین المللی پول درخواست حمایت مالی 4 میلیارد دلاری برای بازسازی و تقویت خزانه کرده است.

پربیننده ترین خبرها