اوکراین: حمله موشکی روسیه به یک مرکز خرید ۱۱ کشته به جا گذاشت

اوکراین: حمله موشکی روسیه به یک مرکز خرید ۱۱ کشته به جا گذاشت
سه شنبه 7 تير 1401 - 01:30

یک فرماندار اوکراینی ادعا کرد که عصر دوشنبه دو موشک روسیه به یک مرکز خرید شلوغ در شهر کرمنچوک در مرکز اوکراین اصابت کرد که در این حمله دستکم ۱۱ نفر کشته شدند.

العالم-اروپا

دیمیترو لونین فرماندار منطقه‌ای افزود که این حمله موشکی روسیه حداقل ۵۰ مجروح نیز بر جای گذاشته است.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین نیز اعلام کرد که هنگام وقوع این حمله موشکی حداقل هزار نفر در این مرکز خرید حضور داشتند و انفجار این موشک‌ها باعث وقوع یک آتش سوزی بسیار بزرگ شده است.

به گزارش ایرنا، پیش از این رئیس‌جمهور اوکراین از سران گروه ۷ خواست تا تلاش زیادی را برای توقف جنگ تا پیش از پایان سال ۲۰۲۲ انجام دهند.

زلنسکی در جریان ارتباط تصویری با سران گروه ۷ در آلمان گفت که شرایط جنگی وضعیت را برای نیروهای اوکراینی سخت‌تر خواهد کرد.

نیروهای اوکراینی روز جمعه گذشته از شهر راهبردی سیورودونتسک عقب‌نشینی کردند. تصرف شهر سیورودونتسک و افتادن آن به دست نیروهای روسی یکی از بزرگترین آورده‌های ارتش روسیه از زمان تصرف شهر بندری «ماریوپل» در ماه گذشته است.

روس‌ها در چند روز اخیر پیشرفت‌های قابل توجهی در خاک اوکراین داشتند که از جمله آن‌ها کنترل کامل دو شهر جنوبی «لیسیچانسک» و «سیورودونتسک» در استان لوگانسک واقع در شرق این کشور است.

پیش از این یک منبع اطلاعاتی آمریکا در گفت وگو با سی ان ان اعلام کرد: نظامیان روس با درس گرفتن از اشتباهات روزهای ابتدایی جنگ، اکنون در انجام هماهنگ حملات هوایی و زمینی و زنجیره تامین و پشتیبانی موفق عمل می‌کنند.

رئیس‌جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه (دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن در روز پنجشنبه ۵ اسفند آغاز عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام‌کرد و روابط پرتنش مسکو -‌ کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع‌ داد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها