حضور افسر اماراتی در دانشکده نظامی رژیم صهیونیستی؛ امارات پدرخوانده گسترش عادی سازی در منطقه

حضور افسر اماراتی در دانشکده نظامی رژیم صهیونیستی؛ امارات پدرخوانده گسترش عادی سازی در منطقه
سه شنبه 7 تير 1401 - 11:39

شواهد نشان می دهد عادی سازی روابط دو کشور امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی، کاملا متفاوت با سایر کشورهاست، آنها امنیت ملی سرزمین‌های خود را به رژیم‌اشغالگر تقدیم نموده اند.

العالم - کشکول

امارات به رژیم اشغالگر صهیونیستی مجوز استقرار رادارهای شناسایی موشک را داده است، این اقدام بی سابقه، نشان دهنده یک گام عملی پیشرفته برای ادغام نیروهای هوانوردی است که سامانه های موشکی تحت فرماندهی رژیم اشغالگر صهیونیستی را نیز شامل می شود.

شبکه 11 رژیم صهیونیستی فاش کرد که برای اولین بار در تاریخ این رژیم، یک خلبان جنگنده ارشد از امارات متحده عربی در دانشکده ارتش شرکت می‌کند"

این کانال افزود که تحصیل خلبان اماراتی در دانشکده امنیت ملی ارتش این رژیم، مورد تایید مقامات عالی‌رتبه اماراتی از جمله محمد بن زاید قرار گرفته است.

یکی دیگر از هنجارشکنی­‌های امارات پیرامون عادی‌سازی، میانجی­گری امارات است؛ منابع دیپلماتیک فاش کردند قرار است امارات برای اعلام عادی‌سازی علنی یک کشور عربی جدید، یعنی سومالی، با رژیم اشغالگر صهیونیستی، میانجی­گری کند.

این منابع به پایگاه خبری «امارات لیکس» گفتند که ابوظبی مجموعه ای از اقدامات سیاسی و اقتصادی را به حسن شیخ محمود، رئیس جمهور جدید سومالی ارائه کرده است.

این منابع بیان کردند که امارات، پدرخوانده گسترش عادی سازی در منطقه است و در چارچوب کمپین فشرده عادی سازی، بسیار تلاش می کند رابطه با رژیم صهیونیستی را به موگادیشو تحمیل کند و این کشور جعلی را به عنوان یک واقعیت پذیرفته شده و عمل انجام شده در جهان عرب و اسلام نشان دهد.

اگر چنین اقدامات غیرعادی و بی سابقه­ امارات برای عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی را در کنار سایر اقدامات هنجارشکنانه امارات برای ادغام رژیم اشغالگر صهیونیستی در منطقه از طریق سیاست عادی‌سازی قرار داده و بررسی کنیم، خطرات ناشی از این امر آشکار می شود و باید نسبت به آن هشدار داد.

پیامدهای این اقدامات را نمی توان تنها به امنیت ملی امارات محدود کرد، بلکه باید نسبت به خطراتی که امنیت ملی سایر کشورهای عربی و امنیت ملی کشورهای نزدیک به امارات را تهدید می کند، نیز هشدار داد.

نفوذ شدید رژیم اشغالگر صهیونیستی به این شیوه در امارات به این معناست که امارات برای رژیم اشغالگر صهیونیستی، تبدیل به اسب تروا در منطقه شده است که ممکن است همه کشورها به ویژه امارات را در معرض خطرات بزرگ و شدید قرار دهد.

پربیننده ترین خبرها