مذاکرات سیسی و پادشاه عمان در مسقط

مذاکرات سیسی و پادشاه عمان در مسقط
سه شنبه 7 تير 1401 - 12:12

عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر در کاخ "العلم العامر" در شهر مسقط با هیثم بن طارق، پادشاه عمان دیدار کرد. در این دیدار دو طرف بر لزوم تقویت همکاری‌های دوجانبه تاکید کردند.

العالم - مصر

به گزارش خلیج آنلاین، بسام راضی، سخنگوی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که هیثم بن طارق، پادشاه عمان در دیدار با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر روابط برادرانه مستحکم و تاریخی بین دو کشور را ستود و از حمایت‌های مصر از عمان در تمامی سطوح و نیز مشارکت شهروندان مصری در فرآیند ساخت‌وساز و توسعه در عمان در زمینه‌های مختلف قدردانی کرد.

همچنین هیثم بن طارق بر اهتمام عمان به تقویت همکاری‌های دوجانبه با مصر در زمینه‌های مختلف از جمله افزایش سرمایه گذاری‌های عمان در مصر و استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری تاکید کرد.

سیسی نیز ضمن قدردانی از حسن استقبال و میزبانی پادشاه عمان، تاکید کرد که مصر به عمق و استحکام روابط استراتژیک بین دو کشور افتخار می‌کند.

رئیس جمهور مصر در ادامه بر اهتمام به تقویت چارچوب همکاری‌های دوجانبه و شناسایی سازوکارهای پیشبرد آن به سوی چشم‌اندازهای گسترده‌تر در زمینه‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و تجاری تاکید کرد.

همچنین او از سطح هماهنگی موجود و یکپارچگی رویکردهای دو کشور درباره مسائل مهم مشترک و اتفاق نظر عمان و مصر در مورد تمامی مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی تقدیر کرد.

رئیس جمهور مصر روز دوشنبه در چارچوب سفری رسمی و دو روزه وارد مسقط شد و مورد استقبال پادشاه عمان قرار گرفت.

پیش از این دفتر پادشاهی عمان در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که سیسی در راستای تقویت روابط مستحکم برادرانه میان عمان و مصر و در حمایت از تمامی اشکال همکاری‌های دوجانبه موجود میان دو کشور و در تلاش برای تقویت این روابط و توسعه آنها در چشم‌اندازهایی گسترده‌تر برای یک آینده درخشان‌تر و شکوفاتر، دوشنبه وارد عمان خواهد شد.

ژانویه گذشته سیسی در پیامی برای هیثم بن طارق، پادشاه عمان که آن را سامح شکری، وزیر خارجه مصر تحویل داد، بار دیگر بر موضعگیری ثابت خود در حمایت از امنیت و ثبات کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای عربی تاکید کرد.

در همان ژانویه پانزدهمین دور نشست‌های کمیته مشترک مصر و عمان به ریاست شکری و بدر بن حمد بن حمود البوسعید، وزیر خارجه عمان به پایان رسید.

در آن نشست، دو طرف مصری و عمانی خرسندی خود را از سطح رایزنی‌ها و هماهنگی‌های سیاسی موجود در سطوح مختلف از جمله مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی ابراز داشته و بر لزوم پیشروی در مسیر تقویت همکاری‌های دوجانبه سیاسی، امنیتی، اقتصادی، قضایی، آموزشی، رسانه‌ای و دیگر زمینه‌ها تاکید کردند. همچنین دو طرف ضمن اعلام آمادگی خود برای همکاری با یکدیگر در نهادها و محافل منطقه‌ای و بین‌المللی در راستای تحقق منافع مشترک و خواسته‌های ملت‌هایشان و برقراری امنیت و صلح بین‌المللی، بر پایبندی‌شان به استمرار همکاری‌های جدی جهت تقویت مسیر اقدام مشترک عربی تاکید کردند.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها