مسئول تونسی: با افتخار سالگرد تأسیس حزب الله را جشن می‌گیریم

مسئول تونسی: با افتخار سالگرد تأسیس حزب الله را جشن می‌گیریم
سه شنبه 7 تير 1401 - 18:06

رئیس نهاد حمایت از مقاومت و مقابله با عادی‌سازی و صهیونیسم در تونس گفت که حزب الله لبنان مایه افتخار است و موفق شده است رژیم صهیونیستی را بارها شکست دهد.

العالم - لبنان

در چهلمین سالگرد تأسیس جنبش حزب الله لبنان، اقشار مختلف تونس، با تأکید بر ارتباط با این جنبش، از جانفشانی های حزب الله در مبارزه با دشمن صهیونیستی قدردانی کردند.

«احمد الکحلاوی» رئیس نهاد حمایت از مقاومت و مقابله با عادی‌سازی و صهیونیسم به پایگاه خبری العهد گفت که حزب الله، الگوی صادقی در ایثار و بخشش است و امید را برای آزادسازی فلسطین و بازگشت آوارگان زنده کرد.

الکحلاوی با بیان اینکه مردم تونس با افتخار و سربلندی، سالگرد تأسیس حزب الله را جشن می‌گیرند، افزود: «حزب الله، حزبی است که وعده داد و عمل کرد و سال ۲۰۰۰، اشغالگران صهیونیست را مجبور کرد که بدون هیچ قید و شرطی از جنوب [لبنان] فرار کنند».

وی با تأکید بر اینکه حزب الله در سال ۲۰۰۶ هم ارتش صهیونیستی را شکست داد که شکست‌ناپذیر قلمداد می‌شد، گفت: حزب الله در میادین نبرد، بهترین جوانان خود را فدای وطن و فلسطین کرد. مقاومت، جهان را متعجب کرد و سران اسرائیل را مرعوب خود ساخت.

الکحلاوی با بیان اینکه حزب الله باعث شد که مقاومت در داخل فلسطین احیا شود، خاطر نشان کرد، در دوران عملیات «شمشیر قدس» فلسطین، دیدیم که چگونه موشکهای مقاومت از داخل غزه و کرانه باختری بر سر صهیونیستها فرود می‌آمد.

«ممدوح عز الدین» تحلیلگر تونسی هم در این زمینه گفت: پیروزی های بزرگی که حزب الله به دست آورد، تمام معادلات پیشین را بر هم زد که فرهنگ سرسپردگی را مسجل و معادلات پیروزی را در منطقه علیه اشغالگر صهیونیستی غالب کرده بود.

در همین ارتباط، سید «هاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان تاکید کرد: آنچه که محور مقاومت تحت فرماندهی حاج قاسم انجام داد، امیدها را بازگرداند و ما را در مسیر نجات برای حفظ شرافت و هویت امت اسلامی قرار داد.

پربیننده ترین خبرها