دستیار پیشین کاخ سفید: ترامپ قصد داشت به هوادارانش در مقابل کنگره بپیوندد

دستیار پیشین کاخ سفید: ترامپ قصد داشت به هوادارانش در مقابل کنگره بپیوندد
چهارشنبه 8 تير 1401 - 08:39

کاسیدی هاچینسون اظهاراتی جنجالی را درباره نقش دونالد ترامپ در شورش 6 ژانویه مطرح کرد.

العالم _ آمریکا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، یکی از دستیاران سابق کاخ سفید در جریان ادای شهادت در کمیته‌ای در مجلس نمایندگان آمریکا گفت که دونالد ترامپ به هنگام هجوم هوادارانش در ششم ژانویه به سمت کنگره قصد داشت با آنها همراه شود.
کاسیدی هاچینسون، دستیار رئیس دفتر دونالد ترامپ، در برابر کمیته‌ای در کنگره اضافه کرد، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور وقت، نگرانی‌ها در خصوص این‌که برخی از حامیان او حاضر در برابر کاخ سفید مسلح هستند رد کرد و به جای آن از نیروهای امنیتی خواست که با کاهش اقدامات امنیتی دستگاه‌های فلزیاب برای بازرسی افراد را بردارند تا جمعیت حاضر بزرگ‌تر به نظر برسد.
کاسیدی هاچینسون در ادامه گفت رئیس جمهور وقت تاکید داشت که اینها برای صدمه زدن به من اینجا نیستند.
این دستیار سابق کاخ سفید اضافه کرد دونالد ترامپ در روز ششم ژانویه با نیروهای سرویس مخفی که اصرار داشتند او را به جای پیوستن به حامیانش به کاخ سفید بازگرداند، درگیر شده است.
وی افزود دونالد ترامپ کوشید تا فرمان لیموزین مخصوص را به سمت ساختمان کنگره بچرخاند، ولی با مخالفت ماموران مخفی مواجه شد. ترامپ سپس مچ راننده را گرفت.
این در حالی است که دونالد ترامپ اظهارات کاسیدی هاچینسون را در این‌باره رد کرده است.
دونالد ترامپ در پیامی در شبکه اجتماعی خود «تروث سوشیال» نوشت، داستان دروغین او درباره این که من تلاش کردم فرمان لیموزین را بگیرم تا به سمت ساختمان کنگره بچرخانم، «بیمارگونه» و جعلی است.
کاسیدی هاچینسون در ششمین جلسه استماع عمومی کمیته مجلس نمایندگان برای ادای شهادت در مورد حمله مرگبار طرفداران دونالد ترامپ در ششم ژانویه به کنگره برای ابطال نتایج انتخابات ۲۰۲۰ حضور یافته بود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها