انتقاد تند ترامپ از کمیته 6 ژانویه

انتقاد تند ترامپ از کمیته 6 ژانویه
شنبه 28 خرداد 1401 - 08:44

رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده همچنین به طور تلویحی از حضور خود در انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا خبر داد.

العالم _ آمریکا

به گزارش العالم به نقل از آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا که برای نخستین بار از زمان آغاز جلسات استماع کمیته تحقیق در مورد شورش 6 ژانویه در انظار عمومی ظاهر می‌شد و درباره تلاش هایش برای باقی ماندن در قدرت سخن می‌گفت، در حالی که به برنامه هایش برای سومین دوره حضور در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد به شدت از کمیته تحقیق و تفحص 6 ژانویه نیز به انتقاد پرداخت.

ترامپ در یک سخنرانی برای محافظه کاران مذهبی در یک استراحتگاه در نزدیکی گرند اوله اوپری در نشویل، تلاش های این کمیته را به عنوان «تئاتری برای داستان های سیاسی حزبی» محکوم و تاکید کرد که هیچ اشتباهی انجام نداده است.

او در کنفرانس «جاده منتهی به اکثریت» ائتلاف ایمان و آزادی گفت: «آنچه می‌بینید یک دروغ کامل است. این یک تقلب تمام‌عیار است.»
او فیلم ویدئویی دلخراش ارائه شده توسط کمیته را رد کرد. ترامپ همچنین اعتراضات 6 ژانویه را «یک اعتراض ساده که از کنترل خارج شد» کم اهمیت جلوه داد.

حضور ترامپ در رویدادی که مدت‌ها به عنوان میدان آزمایشی برای نامزدهای ریاست‌جمهوری شناخته می‌شود، در حالی رخ می‌دهد که او فعالانه در حال بررسی این موضوع است که چه زمانی می تواند به طور رسمی کمپین دیگری را برای حضور در کاخ سفید راه اندازی کند. به گفته افرادی که با این بحث آشنا هستند، موضوع بر سر این است که آیا اعلام حضور ترامپ در تابستان امسال یا اوایل پاییز اعلام شود، یا او باید طبق سنت، تا پس از انتخابات میان دوره ای نوامبر منتظر بماند.

در حالی که متحدان اصرار دارند او هنوز تصمیمی نگرفته است، ترامپ ماه‌هاست که از نیت خود برای حضور در انتخابات سخن به میان می آورد و روز جمعه نیز به مطرح کردن این موضوع ادامه داد.

ترامپ در جایی گفت: «یکی از فوری ترین وظایفی که رئیس جمهور آتی جمهوری خواه با آن مواجه است – نمی دانم که چه کسی خواهد بود.» این اظهارات با تشویق ایستاده حضار و شعارهای "ایالات متحده آمریکا" همراه شد.

ترامپ ادامه داد: «آیا کسی دوست دارد من برای ریاست جمهوری نامزد شوم؟» همین جمله تشویق های بیشتری را برانگیخت.

رالف رید، رئیس ائتلاف ایمان و آزادی، در این خصوص گفت: «ما نمی دانیم که آیا او نامزد خواهد شد یا نه، اگرچه مطمئناً با توجه به صحبت‌هایش، فکر می‌کنم او می‌خواست به همه بفهماند که این برنامه اوست.»

پربیننده ترین خبرها