درگیری و تیراندازی گارد ساحلی کوبا با قایق‌های تندروی آمریکا

درگیری و تیراندازی گارد ساحلی کوبا با قایق‌های تندروی آمریکا
چهارشنبه 8 تير 1401 - 18:12

مقام‌های کوبا از نقض حریم آبی خود از سوی قایق‌های آمریکا و رهگیری و تیراندازی بین طرفین در هفته‌های اخیر خبر دادند.

العالم - آمریکا

مقامات کوبا روز چهارشنبه گفتند که در هفته‌های اخیر بیش از ۱۲ قایق تندروی آمریکایی را رهگیری کردند.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» وزارت کشور کوبا در یک بیانیه تلویزیونی اعلام کرد که در دو مورد درگیری با قایق‌های متجاوز آمریکایی، دو حادثه تیراندازی رخ داد و دستکم یک نفر کشته شد. وزارت کشور کوبا اعلام کرد که مقامات آمریکایی مظنون تیراندازی به یک افسر گارد ساحلی کوبا را تحویل داده اند.

این وزارتخانه گفت که واحدهای گارد ساحلی این کشور ۱۲ قایق تندروی ایالات متحده را که در سال جاری وارد آب‌های کوبا شده بودند، با ۲۳ خدمه رهگیری کردند.

وزارت کشور کوبا گفت: «اخیراً شرایط خشونت و تجاوز بیشتری با استفاده از سلاح گرم علیه واحدهای گارد ساحلی کوبا رخ داده است. در یک حادثه، ماموران یک قایق تندرو داکوتا با شماره ثبت فلوریدا را در سه مایل دریایی شمال «باهیاهوندا» در سواحل غرب هاوانا رهگیری کردند.»

این وزارتخانه گفت که نظامیان کوبا به تیراندازی پاسخ دادند و یکی از سرنشینان قایق تندروی آمریکا کشته و آن قایق توقیف شد. در مورد دیگری درگیری خدمه قایق تندروی آمریکا در نزدیک استان «ویلا کلارا» با یک سلاح خودکار از فاصله نزدیک به سوی نیروهای کوبایی تیراندازی کردند که طی این درگیری یک افسر کوبایی مجروح شد.

علی‌رغم تلاش‌های گسترده آمریکایی‌ها برای ناآرامی‌ها و مداخله در امور داخلی کوبا، هزاران کوبایی چندی قبل در میدان «لا پیراگوا» در شهر هاوانا گرد هم آمدند تا حمایت خود را از سران انقلاب کوبا نشان دهند و بر تبلیغات آمریکا در زمینه بی کفایتی دولت کوبا خط بطلان بکشند. ایالات متحده آمریکا از زمان انقلاب سال ۱۹۵۹ کوبا به رهبری «فیدل کاسترو» و «ارنستو چگوارا»، محاصره این کشور و اعمال انواع فشارهای اقتصادی و تهدید نظامی را در دستور کار قرار داده که البته در تلاش بریا تغییر نظام در این کشور با شکست مواجه شده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها