زلال قرآن (998)؛

مومنین صابر در مواجهه با امتحانات الهی چه می‌کنند؟

مومنین صابر در مواجهه با امتحانات الهی چه می‌کنند؟
پنج‌شنبه 9 تير 1401 - 15:31

العالم - زلال قرآن

این گروه چون به یقین باوردارند که امتحان های الهی تقدیر و لطف خداوند رحمان درحق آنها ست تا نقاط ضعف و قوت و فضائل و رذائل اخلاقی خود را بدرستی بشناسند و برای جبران نقاط ضعف وتقویت نقاط قوت وجود خویش اقدامات موثری انجام داده و با خروج ازغفلت، روند سیرکمالی خویش را سرعت ببخشند تا بتوانند در شرایط بهتر و مناسب‌تری خود را درمعرض لطف و رحمت بیشتر خداوند رحمان قرار دهند و راه کمال و سعادت را بیش از پیش برای خود هموار نمایند لذا با باور قطعی حقیقت آیات 155 تا 157 سوره مبارکه بقره:

«وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنْفُسِ و َالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ. الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّـهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ. أُولَـٰئِكَ عَلَيْهِمْ صَلَوَاتٌ مِنْ رَبِّهِمْ وَرَحْمَةٌ وَأُولَـٰئِكَ هُمُ الْمُهْتَدُونَ»

ترجمه: (والبته شما را به پاره‌ ای از سختی‌ها چون ترس و گرسنگی و نقصان اموال و نفوس و آفات زراعت بیازماییم، و صابران را بشارت و مژده بده. آنان که چون به حادثه سخت و ناگواری دچار شوند (صبوری پیش گرفته و) گویند: ما به فرمان خدا آمده‌ایم و به سوی او رجوع خواهیم کرد. آن گروهند که مخصوص به درود والطاف الهی و رحمت خاص خدایند و آنها خود هدایت یافتگانند).

در مقابل مشیت الهی تسلیم بوده و خود را برای مواجهه خدا پسندانه با آنها آماده می نمایند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها