شیخ قاسم: آمریکا برای بی اثر کردن هر دستاوردی در لبنان تلاش می کند

شیخ قاسم: آمریکا برای بی اثر کردن هر دستاوردی در لبنان تلاش می کند
پنج‌شنبه 9 تير 1401 - 20:10

شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد که تشکیل دولت در لبنان ضروری است و آمریکا همواره در تلاش است تا هر دستاورد حاصل در این مدت را از بین ببرد.

العالم - لبنان

شیخ نعیم قاسم خاطرنشان کرد: مجلس جدید نتیجه انتخاب مردم است و ما در این مرحله جدید سازندگی لبنان، در کنار مجلس هستیم و همه نمایندگان مجلس با هم، مسئولیت رسیدگی به بحران‌های انباشته را بر عهده دارند. دیگر در مرحله ای نیستیم که برخی پاسخگو باشند و برخی دیگر پاسخگو نباشند، ما در مرحله ای هستیم که هر حزب سیاسی که در مجلس نمایندگانی دارد باید نشان دهد که تا چه حد می تواند اقدامات عملی انجام دهد تا کشور ما را از یک وضعیت بحرانی به سمت شروع درمان های مختلف به حرکت درآورد.

وی در جلسه ای که به مناسبت هفته خانواده در حسینیه شهرک معروب جنوبی برگزار شد، تاکید کرد: از اینجا معلوم می شود تشکیل دولت، امری اساسی و ضروری است زیرا بدون دولت، هیچ تغییری در وضعیت کشور حاصل نمی شود، اما اوضاع می‌تواند بدتر از قبل شود.

وی اشاره کرد که امروز بر اساس نظرات جناح‌های مجلس، دودستگی در کشور به وجود آمده است و برخی جناح‌ها از حضور در دولت خودداری کرده‌اند. همچنین از هر کاری که منجر به تشکیل حکومت در کشور شود، دست برداشته و خود را اپوزیسیون نامیده اند.

شیخ قاسم پرسید: شما با چه کسی مخالفید؟ شما مجلس جدیدی هستید که قرار است برنامه خود را ارائه کنید و کاری را انجام دهید که به مصلحت مردم و در خدمت آنها باشد. اگر از همین ابتدا با عنوان مخالفت با امری نامعلوم، شروع کنید و با یک دولت ناشناخته که هنوز شکل نگرفته است، مخالفت کنید بدین معناست که در واقع شما، نه می خواهید در این مرحله، به تشکیل دولت کمک کنید و نه می خواهید خودتان اقدامی مفید انجام دهید. این نوع موضع گیری، کاملا با نظر و موضع گیری آمریکا، همسو و هماهنگ است که همواره تلاش می کند تا دستاورد این دوره مجلس را باطل کند و فقط انتظار می کشد این دوره هرچه زودتر به پایان رسد. بر این اساس اصلا نمی خواهد با دوره کنونی تعامل و همکاری کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها