لایحه مجلس دومای روسیه علیه رسانه‌های خارجی

لایحه مجلس دومای روسیه علیه رسانه‌های خارجی
پنج‌شنبه 9 تير 1401 - 21:44

مجلس دومای روسیه لایحه‌ای را تصویب کرده است که در صورت تصویب در مجلس اعلا و امضای ولادیمیر پوتین مبنای قانونی علیه رسانه‌های خارجی معاند این کشور خواهد بود.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش رویترز، بر اساس قانونی که روز پنج‌شنبه توسط مجلس دومای روسیه تصویب شد دادستان عالی این کشور این اختیار را خواهد داشت تا رسانه‌های کشورهایی را که سازمان‌های خبری روسی را ممنوع یا محدود می‌کنند، تعطیل کند.

مجلس دومای روسیه این لایحه را به دنبال اقدام کشورهای غربی در تعطیلی و اخراج خبرنگاران روسی از کشورهای خود تصویب کرد. این لایحه یک مبنای قانونی برای مسکو ایجاد می‌کند تا علیه رسانه‌های کشورهای محدود کننده فعالیت خبرنگاران روسی اقدام کند.

سرگئی بویارسکی، نماینده مجلس دومای روسیه و یکی از تصویب‌کنندگان این لایحه گفت: این قانون بسیار مهم است. ما در حال ایجاد ابزاری برای اقدامات متقابل و آمادگی در برابر تعطیلی رسانه‌های روسی در خارج از کشور هستیم.

این اقدام مجلس دومای روسیه به دنبال تهدید آمریکا علیه فعالیت رسانه‌ای خبرنگاران روس در این کشور و لغو مجوز کانال‌های روسی صورت گرفت.

قانون مذکور تصویب شده در مجلس دوما باید توسط مجلس اعلا یا شورای فدراسیون روسیه تصویب و بعد توسط ولادیمیر پوتین رئیس جمهور امضا شود تا به قانون تبدیل شود.

به گزارش ایرنا، در صورت اجرایی شدن این قانون دادستان روسیه می‌تواند وب‌سایت‌های خارجی منتشر کننده اطلاعات نادرست را مسدود و تعطیل کند.

پربیننده ترین خبرها