حضور صدها فلسطینی در مسجدالاقصی به دنبال فراخوان حمایت از این مکان مقدس

حضور صدها فلسطینی در مسجدالاقصی به دنبال فراخوان حمایت از این مکان مقدس
جمعه 10 تير 1401 - 13:34

فعالان فلسطینی از ساکنان قدس، کرانه باختری و سرزمین های اشغالی سال 1948 خواستند به منظور حمایت از قدس و مسجد الاقصی حضور خود را در این مکان مقدس تقویت کنند.

العالم _ فلسطین

صدها فلسطینی به درخواست ها برای حضور در مسجد مبارک الاقصی و حمایت از آن پاسخ مثبت دادند و نماز صبح روز جمعه را با نام «دل های ما تو را در بر گرفته اند»در صحن های آن اقامه کردند.

این فلسطینیان، ساکنان قدس و کرانه باختری اشغالی و نیز سرزمین های اشغالی سال 1948 بودند که در مسجد الاقصی حضور یافتند و نماز صبح را به جماعت خواندند.

گروه های مختلفی از فعالان فلسطینی در روزهای اخیر در شبکه های اجتماعی بر ضرورت مشارکت گسترده در حمایت از مسجد الاقصی و برپایی نماز صبح و نماز جمعه در مسجد الاقصی تاکید کرده و از ساکنان قدس، کرانه باختری و سرزمین های اشغالی سال 1948 خواسته بودند به منظور حمایت از قدس و مسجد الاقصی حضور خود را در مسجد الاقصی تقویت کنند.

فعالان فلسطینی بر همین اساس این جمعه را با عنوان «دل های ما تو را در بر گرفته اند» نامیده اند تا نشان دهند در برابر نقشه های شوم رژیم اشغالگر برای یهودی سازی قدس و مسجد الاقصی ایستاده اند.

این در حالی است که درخواست ها از فلسطینیان ساکن قدس و خارج آن برای اعتکاف در مسجد الاقصی با شروع دهه نخست ماه ذی الحجه به منظور مقابله با نقشه های یهودی سازی و شهرک سازی ادامه دارد، نقشه هایی که در صدد قرار دادن فلسطینیان در برابر عمل انجام شده می باشد.

در این درخواست ها بر اهمیت پاسخ دادن به فریاد قدس و مسجد الاقصی و آغاز اعتکاف در این مکان مقدس از آغاز ماه ذی الحجه تا عید مبارک قربان تاکید شده است.

فلسطینیان با توجه به اقدامات توهین آمیز نظامیان اشغالگر و شهرک نشینان افراطی صهیونیست در مسجد الاقصی و خطری که این مسجد مبارک را تهدید می کند، خواستار مشارکت گسترده در اعتکاف شده اند.

این در حالی است که اقدامات تخریبی صهیونیست ها در مسجد الاقصی از طریق حفاری بخش های مختلف آن همچنان ادامه دارد.

پربیننده ترین خبرها