بایدن: به نفع کشورهای عربی است که تولید نفت را افزایش دهند

بایدن: به نفع کشورهای عربی است که تولید نفت را افزایش دهند
جمعه 10 تير 1401 - 14:45

رئیس ‌جمهور ایالات متحده آمریکا بعد از درخواست افزایش تولید نفت از عربستان سعودی، اذعان کرد که انجام این کار، منطقی به نفع کشورهای عربی خواهد بود.

العالم - آمریکا

«جو بایدن» رئیس ‌جمهور ایالات متحده آمریکا در توضیحی درباره درخواست خود از عربستان سعودی برای افزایش تولید نفت اذعان کرد: «انجام این کار منطقی است».

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، این توضیح را بایدن بعد از آن داد که از او سوال شد آیا در سفرش به عربستان از «محمدبن سلمان» ولی‌عهد سعودی و ملک «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه این کشور خواهد خواست که تولید نفت خود را بالا ببرند یا خیر؟

بایدن در پاسخ به این سوال گفته است که از آن‌ها چنین درخواستی نخواهد کرد، اما همه کشورهای حوزه خلیج فارس (نه تنها عربستان سعودی) باید تولید نفت خود را به طور کلی افزایش دهند.

شبکه «سی ان ان» نیز در این باره و به نقل از رئیس جمهور آمریکا اذعان کرد که او «امیدوار است ببیند که آن‌ها [کشورهای عربی] به این نتیجه برسند که براساس منافع خودشان، انجام این کار منطقی است».

به گزارش فارس، این گزارش‌ها در حالی از سوی رسانه‌ها منتشر می‌شوند که «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در جریان نشست گروه ۷ در آلمان به بایدن گفته بود بعید است امارات و عربستان سعودی بتوانند به غرب برای افزایش تولید نفت کمک کنند.

رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (پنجشنبه) در ساعت‌های پایانی نشست سران ناتو در مادرید و پیش از بازگشت به واشنگتن گفته بود از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس درخواست می‌کند که تولید نفت خود را افزایش دهند.

پربیننده ترین خبرها