قصاب جنایت اسپایکر در دام الحشد الشعبی افتاد

قصاب جنایت اسپایکر در دام الحشد الشعبی افتاد
جمعه 10 تير 1401 - 16:27

الحشد الشعبی عراق اعلام کرد توانسته یکی از جنایتکاران اصلی فاجعه پادگان اسپایکر را دستگیر کند.

العالم - عراق

با گذشت بیش از هشت سال از جنایت هولناک اسپایکر عراق (ژوئن 2014) اداره کل امنیت الحشد الشعبی امروز (جمعه) در بیانیه‌ای از دستگیری فردی به نام «ضرغام ابو حیدر» خبر داد که در این جنایت نقش مهمی داشت.

به نوشته بغداد الیوم، وی در خلال بازجویی‌ها اعتراف کرده است که ۶۰۰ نفر از قربانیان جنایت اسپایکر را خود به شهادت رسانده است. در تلفن همراه وی هنوز هم ویدئوهایی از جنایت اسپایکر وجود داشت که عاملیت وی در قتل‌ها را ثابت می‌کرد.

این تروریست داعشی همچنین آدرس برخی گورهای دسته‌جمعی اسپایکر را به نیروهای الحشد الشعبی داده است که تاکنون کشف نشده بود.

جنایت اسپایکر به دست تروریست‌های داعش در ۱۴ ژوئن ۲۰۱۴ به عنوان یکی از هولناک‌ترین صحنه‌های حضور داعش در عراق محسوب می‌شود که بعید است تا سال‌های از حافظه مردم این کشور پاک شود.

جنایتی که با همکاری برخی از عشایر منطقه در استان صلاح‌الدین رخ داد. در این حادثه که از تاریخ ۱۲ تا ۱۵ ژوئن ۲۰۱۴ به طول انجامید، برخی از دانشجویان دانشکده نظامی «اسپایکر» موفق به فرار شده و ۱۷۰۰ نفر از دانشجویان نظامی بازداشت شده به دست داعش نیز با شلیک گلوله اعدام شدند. جنازه بسیاری از این کشته شدگان کماکان یافت نشده است و هر از گاهی چند جنازه در رود دجله پیدا می‌شود که مربوط به ماجرای اسپایکر است.

سه سال پیش «هشام الهاشمی» کارشناس سازمان‌های تروریستی عراقی با سه تن از فرماندهان داعش به گفت‌و‌گو نشست و آن‌ها به وی گفتند که دستور کشتار را فرماندهی به نام «ابومسلم الترکمانی» معروف به «ابو معتز القرشی» صادر کرد و تعدادی بالغ بر ۱۵۰ الی ۲۰۰ تروریست داعشی نیز دستور وی را اجرا کردند.

به گفته این فرمانده سابق داعش، اجرا کنندگان دستور قتل‌عام افرادی بودند که ریشه قبیله‌ای نداشته و افرادی بدون شغل و هویت و همینطور به شدت فاقد معلومات دینی بودند.

به گفته آن‌ها جنایت اسپایکر در نزد البغدادی به معنای رعب و وحشتی بود که برای رسیدن به بغداد لازم بود تا انجام شود و «ابوبکر البغدادی» سرکرده معدوم داعش به انجام چنین جنایت‌های هولناکی تمایل داشت.

فارس

پربیننده ترین خبرها