اردوغان: در سوریه عملیات نظامی خواهیم داشت و نگران هم نیستیم

اردوغان: در سوریه عملیات نظامی خواهیم داشت و نگران هم نیستیم
جمعه 10 تير 1401 - 17:50

رئیس‌جمهور ترکیه ضمن اذعان به اینکه کشورش آماده عملیات نظامی در سوریه است، گفت که آنکارا برای این کار هیچ نگرانی و عجله‌ای ندارد.

العالم - ترکیه

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه اذعان کرد که مقامات کشورش در حال آماده‌شدن برای انجام عملیاتی نظامی در شمال سوریه هستند و ممکن است همه چیز به صورت ناگهانی اتفاق بیافتد.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، اردوغان در جمع خبرنگاران گفته است: «من در مورد این موضوع می‌خواهم بگویم ما می‌توانیم این کار [عملیات نظامی در سوریه] را در شب و به صورت ناگهانی انجام دهیم؛ نگرانی نیست و نیازی به سرعت و عجله هم وجود ندارد».

رئیس‌جمهور ترکیه افزود: «ما در حال حاضر در این خصوص کار می‌کنیم و همانطور که می‌دانید از یک سو عملیاتی نظامی را در شمال عراق آغاز کردیم و از سوی دیگر، در عفرین شمال سوریه نیز دست به عملیات می‌زنیم. گاهی [در توقف عملیات‌ها] کمی صبر و حوصله نشان می‌دهیم؛ اما امیدوارم بتوانیم در زمان مناسب این عملیات‌ها را به قوی‌ترین شکل انجام دهیم».

این اظهارات در حالی از سوی اردوغان بیان می‌شود که او برای انتخابات ریاست جمهوری ترکیه نامزد شده و در این بین با احزاب و نمایندگان مخالف خود در آنکارا در حال رقابت است.

مقامات کشورهای سوریه و عراق نیز به واکنش درخصوص اظهارات اردوغان ادامه می‌دهند. اخیراً «ایمن سوسان» معاون وزیر خارجه سوریه تأکید کرد که رئیس جمهور ترکیه در پی صدور مشکلات سیاسی و اجتماعی خود به خارج است.

«محمد حسین بحر العلوم» نماینده عراق در سازمان ملل متحد، نیز دو ماه گذشته شکایت رسمی بغداد علیه ترکیه را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه داد و خواستار خروج تمام نیروهای ترکیه‌ای از خاک کشورش شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها