تقویت حضور نظامی ارتش سوریه در جبهه های مرزی با ترکیه

تقویت حضور نظامی ارتش سوریه در جبهه های مرزی با ترکیه
پنج‌شنبه 9 تير 1401 - 15:23

ارتش سوریه برای مقابله با هرگونه تجاوز احتمالی شورشیان، نیروهای خود را در جبهه عین عیسی در حومه شمالی رقه در سوریه تقویت کرد، همزمان نیروی هوایی روسیه، پروازهای خود را روی خطوط تماس در مرزهای شمالی از استان حسکه تا شمال رقه افزایش داد.

العالم - سوریه

خبرنگار شبکه العالم به نقل از شاهدان عینی در شهر عین عیسی گزارش داد که روز گذشته، شاهد ورود بیش از 10 اتوبوس حامل سربازان و افسران ارتش سوریه به حومه شهر بوده اند. سوریه نیروهای خود را در این منطقه تقویت کرد و نیروهای کمکی برای ارتش فرستاد، این اقدام سوریه در پی تهدید رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در 23 ماه گذشته مبنی بر هجوم به این منطقه در اراضی سوریه و ادعای ایجاد "منطقه امن" بود.

این منابع خاطرنشان کردند که نیروهای کمکی ارتش به یگان‌های خود پیوستند و نزدیک مناطق تحت کنترل ارتش ترکیه و گروه‌های مسلح تحت حمایت آن مستقر شدند، زیرا در آنجا به دلیل تداوم هدف قرار دادن شهر و حومه آن با موشک های نیروهای ترکیه، تنش دائمی وجود دارد.

منابع محلی گزارش دادند که روز گذشته افسران روسی، مرزهای جداکننده مناطق استقرار نیروهای شورشی سوریه از نقاط تمرکز ارتش سوریه به ویژه دو گذرگاه واقع در حومه غربی و شرقی رقه را بازرسی کردند.

در خصوص حسکه، در شمال شرق کشور سوریه، منابع محلی گزارش دادند که نیروی هوایی روسیه روز گذشته برای چهارمین بار متوالی پروازهای خود را در خطوط تماس شمال و شرق نوار مرزی با ترکیه افزایش داد. همچنین در پیام هایی به ترکیه، نسبت به تجاوز نظامی به منطقه برای تغییر خطوط تماس ثابت از اکتبر 2019 هشدار داد.

پربیننده ترین خبرها