اعتراض‌ها به خشونت جدید پلیس آمریکا علیه یک جوان سیاه‌پوست

اعتراض‌ها به خشونت جدید پلیس آمریکا علیه یک جوان سیاه‌پوست
شنبه 11 تير 1401 - 18:02

روزنامه واشنگتن‌پست گزارش داد، در پی کشته‌شدن یک جوان سیاه‌پوست بدست پلیس آمریکا در شهر اکرون ایالت اوهایو و اعتراض نسبت به این خشونت پلیس، مقامات از لغو برگزاری جشن‌های ۴ ژوئیه سالگرد استقلال ایالات‌متحده به دلیل تداوم احتمالی اعتراضات و خشم ساکنان در این شهر خبر دادند.

العالم ـ آمریکا

در گزارش این روزنامه آمریکایی آمده است: چند روز پس از کشته‌شدن یک مرد سیاه‌پوست توسط پلیس شهر اکرون در ایالت اوهایو، مقامات ایالتی از لغو برگزاری جشن روز ۴ ژوئیه ( ۱۳ تیر ماه جشن استقلال آمریکا) خبر دادند.

این روزنامه در گزارش خود افزوده است: مقامات اوهایو در واکنش به اعتراض‌های کشته‌شدن «جیلند واکر» جوان سیاه‌پوست ۲۵ ساله به دست پلیس اعلام کرده‌اند این فرد که راننده یک شرکت تحویل غذا بوده‌ از دستور پلیس مبنی بر توقف سر باز زده و در جریان تعقیب و گریز، به دلیل آنچه که تلاش واکر برای شلیک به سمت پلیس اعلام شده، به قتل رسیده‌؛ ادعایی که خانواده واکر آن را رد کرده‌اند.

پلیس در بیانیه‌ای اعلام کرده است که اقدامات مظنون سبب شده تا ماموران او را تهدیدی مرگبار در نظر بگیرند و به همین دلیل وی خلع سلاح شده و مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌است.

بررسی ها نشان می‌دهد جسد واکر در پارکینگی که در آن مورد اصابت گلوله قرار گرفته، پیدا شده است.

وکیل این قربانی در گفت‌وگو با روزنامه واشنگتن پست گفته است که هشت افسر پلیس بیش از ۹۰ گلوله به سمت واکر شلیک کردند و بیش از ۶۰ گلوله به بدن او اصابت کرده‌است.

براساس گزارش پلیس شهر اکرون، هشت افسر حاضر در این درگیری تا پایان بررسی‌های اداره تحقیقات جنایی ایالتی به مرخصی اداری با حقوق فرستاده شده‌اند.

گزارش‌ها حاکی است جنایت پلیس اوهایو سبب بروز اعتراض‌های خشمگین در شهر اکرون شده است. همزمان شهردار این شهر کشته‌شدن یک شهروند سیاه‌پوست را "روزی سیاه برای شهر" خوانده و متعاقب آن از لغو برگزاری جشن های روز استقلال (چهارم ژوئیه) خبر داده‌است.

براساس گزارش واشنگتن‌پست، در سال گذشته میلادی بیش از یک هزار و ۴۰ نفر بدست پلیس هدف گلوله قرار گرفته و کشته شده‌اند. مطابق گزارش این رسانه آمریکایی اگرچه در میان کشته شدگان سال گذشته سفیدپوست هم دیده می شود، اما شمار سیاه‌پوستان کشته شده به دست پلیس به میزان نامتناسبی بالا است. بنابر آمار رسمی اعلام شده، سیاه‌پوستان اگرچه کمتر از ۱۳ درصد جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند، اما بیش از دو برابر سفیدپوستان بدست پلیس به قتل می‌رسند.

پربیننده ترین خبرها