شهادت مسن‌ترین اسیر زن فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونسیتی

شهادت مسن‌ترین اسیر زن فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونسیتی
شنبه 11 تير 1401 - 19:14

رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند که "سعدیه فرج الله" بانوی اسیر فلسطینی صبح امروز، شنبه در زندان رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، "امجد النجار" مدیر باشگاه اسیر فلسطین در الخلیل در گفت‌وگو با روزنامه "العربی الجدید" اعلام کرد: این بانوی ۶۸ ساله فلسطینی در زندان "دامون" در بند اسارت بود. او از چندین بیماری مزمن از جمله دیابت رنج می‌برد و وضعیت خطرناکی داشت و در نهایت در نتیجه سیاست بی‌توجهی و اهمال پزشکی سازمان زندان‌های صهیونیستی به شهادت رسید.

سعدیه فرج الله که مسن‌ترین اسیر زن فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر بود چند ماه پیش در نزدیکی مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل به اتهام تلاش برای حمله به نظامیان صهیونیست با سلاح سرد بازداشت شده بود و تاکنون هیچ حکمی در حق وی صادر نشده بود.

با شهادت این بانوی فلسطینی، شمار شهدای جنبش اسیر فلسطین به ۲۳۰ نفر افزایش یافت.

در همین حال، "عبداللطیف قانوع" سخنگوی حماس عنوان داشت اشغالگر مسئول پیامدها و نتایج این جنایت شنیع در حق این اسیر زن مسن است.

حماس اعلام کرد که جنایت شهادت این اسیر زن فلسطینی تاکیدی بر رفتار تبعیض آمیز اشغالگر در حق اسیران به ویژه بیماران است. همچنین تاکیدی بر لزوم محاکمه رهبران اشغالگر در دیوان کیفری بین المللی به عنوان جنایت کاران جنگی است.

پربیننده ترین خبرها