تلاش ها برای سرنگونی کودتاگران در سودان

تلاش ها برای سرنگونی کودتاگران در سودان
شنبه 11 تير 1401 - 20:19

جریان «آزادی و تغییر» در سودان پیشنهاد جدیدی برای تشکیل جبهه یکپارچه ملی به منظور سرنگونی کودتای نظامی مطرح کرد.

العالم _ سودان

ائتلاف نیروهای «آزادی و تغییر» در سودان روز شنبه تاکید کرد که به فعالیت های خود با کمیته های مقاومت و نیروهای سیاسی و سندیکاهای شغلی ادامه خواهد داد تا پیشنهاد تشکیل «جبهه یکپارچه ملی» با هدف سرنگونی کودتای نظامی به نتیجه برسد.

این ائتلاف در بیانیه ای همچنین خواستار ایجاد مرکزی برای هماهنگی میدانی و رسانه ای یکپارچه شد که ماموریت آن آماده سازی برای افزایش اعتراضات مردمی و نیز نافرمانی مدنی گسترده پس از عید مبارک قربان خواهد بود.

ائتلاف نیروهای آزادی و تغییر پس از مشارکت در قدرت دچار اختلاف شد و در نتیجه شماری از احزاب و جریان ها از جمله حزب کمونیست و تجمع مشاغل سودان از این ائتلاف خارج شدند.

ائتلاف نیروهای آزادی و تغییر پس از کودتای نظامی عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش و رئیس شورای حاکمیتی سودان، پیشنهاد تشکیل جبهه یکپارچه را مطرح کرد اما حزب کمونیست و تجمع مشاغل سودان با آن مخالفت کردند.

این ائتلاف در بیانیه خود تظاهرات میلیونی روز پنجشنبه گذشته را تحولی منحصر به فرد در موازنه قدرت به نفع نیروهای انقلابی و شکستی دردناک برای حکومت کودتا دانست و بر همین اساس خواستار تشکیل جبهه ای یکپارچه برای شکست کودتا از راه های مسالمت آمیز شد.

این در حالی است که شمار کشته شدگان در تظاهرات مردمی پس از کودتای نظامی در سودان به 114 نفر رسیده است.

پربیننده ترین خبرها