وزیر سابق اطلاع رسانی لبنان مجددا جنگ یمن را بیهوده خواند

وزیر سابق اطلاع رسانی لبنان مجددا جنگ یمن را بیهوده خواند
يکشنبه 12 تير 1401 - 12:16

وزیر اطلاع رسانی سابق لبنان، که اظهاراتش به تنش در روابط این کشور با کشورهای عربی چون عربستان منجر شد، بار دیگر جنگ یمن را بیهوده و واکنش‌های کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به بحران اظهاراتش را "بی‌رحمانه و خصومت آمیز" خواند.

العالم - لبنان

جورج قرداحی، وزیر اطلاع رسانی سابق لبنان در مصاحبه با رادیو صنعا وابسته به جنبش انصارالله یمن گفت: همانطور که قبلا گفتم تمام جنگ‌ها بیهوده هستند. جنگ یمن و هر جنگی میان اعراب و میان برادران بیهوده است. من امیدوارم که دوره صلح طول بکشد و قلب‌ها و ذهن‌ها را پاک کند و کینه را از بین ببرد و وضعیت میان یمن و کشورهای مجاور مثل قبل شود و صلح و امنیت در این کشور برقرار شود.

وی گفت: من معتقدم که ساکنان یمن همگی از یک گروه هستند و مشتاقم زمانی که صلح و امنیت به این کشور بازگردد به یمن بروم و اولین کسی باشم که وارد فرودگاه بین المللی صنعا شود.

قرداحی به بحرانی که چند ماه پیش در پی اظهاراتش درباره جنگ یمن به وجود آمد اشاره کرد و گفت: انتظار نداشتم شاهد چنین واکنش بیرحمانه و خصومت‌آمیزی از سوی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس ‌باشم.

وی از تمام طرف‌ها به خاطر موافقتشان با آتش‌بس یمن قدردانی و ابراز امیدواری کرد که آتش‌بس پایدار بماند و همگان به آن احترام بگذارند.

پیشتر در پی مصاحبه وی درباره جنگ یمن و اظهاراتش مبنی بر بیهودگی این جنگ تنش در روابط لبنان با عربستان و برخی کشورها ایجاد شد و در نهایت وی استعفا کرد.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها