طالبان: در 2 روز اخیر 4500 مهاجر از ایران به کشور بازگشته‌اند

طالبان: در 2 روز اخیر 4500 مهاجر از ایران به کشور بازگشته‌اند
يکشنبه 12 تير 1401 - 14:50

وزارت امور مهاجران طالبان از بازگشت بیش از 4 هزار مهاجر از ایران به افغانستان طی دو روز گذشته خبر داد.

العالم - ایران

وزارت مهاجران دولت موقت طالبان اعلام کرد که 4 هزار و پانصد مهاجر طی دو روز گذشته به افغانستان بازگشته‌اند.

این وزارت همچنین افزود که پناهجویان بازگشته به اداره امور مهاجران سازمان ملل برای دریافت کمک معرفی شدند.

براساس آمار وزارت مهاجران طالبان، این افراد طی دو روز گذشته از مرز میلک در نیمروز وارد افغانستان شدند.

وزارت مهاجران طالبان همچنین اعلام کرد که طی بازه زمانی مذکور 26 خانواده نیز از پاکستان و از مرزهای جنوبی افغانستان وارد کشور شدند.

این در حالی است که معاون وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران گفته است که با پایان طرح سرشماری اتباع غیرمجاز در ایران، اخراج افراد شرکت نکرده در این طرح آغاز می‌شود.

«مجید میراحمدی» معاون وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران روز پنج‌شنبه، (۹ تیر) گفت، که با پایان یافتن طرح سرشماری اتباع غیر مجاز در کشور، اخراج کسانی که در این طرح شرکت نکرده‌اند از روز شنبه هفته آینده به صورت جدی آغاز می‌شود.

وی افزود: براساس قانون با کار فرمایانی که اتباع غیر مجاز را استخدام کنند، برخورد قانونی شده و علاوه بر جریمه نقدی بین سه تا شش ماه حبس نیز در انتظار آنان خواهد بود.

طالبان: روزانه هزار مهاجر افغانستانی از ایران به کشور برمی‌گردند

این در شرایطی است که مقامات محلی طالبان در نیمروز اعلام کردند که به طور متوسط روزانه هزار مهاجر از ایران وارد افغانستان می‌شوند.

عمده مهاجران بازگشته از ایران از دو مرز اسلام قلعه در هرات و میلک در نیمروز وارد کشور خود می‌شوند.

از طرف دیگر، سازمان امور پناهندگان سازمان ملل نیز اعلام کرده است که پاکستان به دنبال تحولات افغانستان میزبان بیش از 250 هزار نفر بوده که تنها 260 نفر از آنها به صورت داوطلبانه به کشور خود بازگشته‌اند.

به گفته این سازمان، 2,176 نفر از اتباع افغانستان نیز در منطقه پیشاور پاکستان به دلیل ناقص بودن اسناد آنها از این کشور اخراج شدند.

قصیرخان افریدی، سخنگوی سازمان امور مهاجران در این خصوص گفت: براساس آمار دولت پاکستان 250 هزار افغان طی سال گذشته و به دنبال تحولات افغانستان وارد این کشور شدند.

فارس

پربیننده ترین خبرها