استرالیا به صف تحریم کنندگان روسیه پیوست

استرالیا به صف تحریم کنندگان روسیه پیوست
يکشنبه 12 تير 1401 - 22:29

نخست وزیر استرالیا از تحریم واردات طلا از روسیه و ممنوعیت ورود 16 وزیر روس به این کشور خبر داد.

العالم - اروپا

«آنتونی آلبانیز» نخست وزیر استرالیا روز یکشنبه از تحریم‌هایی علیه روسیه خبر داد.

وی که به کی‌یف سفر کرده است، گفت: «واردات طلا از روسیه را ممنوع خواهیم کرد و تحریم‌هایی را نیز علیه 16 وزیر روسی اعمال خواهیم کرد و مانع از ورود آنها به استرالیا خواهیم شد».

نخست وزیر استرالیا اضافه کرد که این کشور به اوکراین 14 نفر بر و 20 خودروی زرهی ارسال خواهد کرد.

روسیه از روز ۵ اسفند (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

روسیه همچنین اعلام کرده اوکراین به تعهداتش ذیل توافقات مینسک که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای حل مناقشه‌های موجود میان جدایی‌خواهان و کی‌یف حاصل شده بود عمل نکرده است.

کشورهای غربی در واکنش به اقدام نظامی روسیه تا کنون در چندین نوبت تحریم‌هایی را علیه اکثر نهادهای مالی، بخش انرژی و نخبگان سیاسی مسکو اعلام کرده و از جمله ارتباط چند بانک این کشور با سامانه پیام‌رسان بانکی سوئیفت را قطع کرده‌اند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه اخیرا در سخنانی تاکید کرده بود: «نخبگان غرب هنوز در توهم و در دوران گذشته به‌ سر می‌برند. دوران جهان تک قطبی با وجود تلاش‌ها برای حفظ آن به پایان رسیده است. رویکردهایی که توسط یک قطب دیکته می‌شوند محکوم به شکست هستند. دیگر نمی‌توان پتانسیل کشورهای در حال توسعه را نادیده گرفت».

وی افزود: «ثابت شد که کارشناسان غربی اشتباه می‌کردند که با اعمال تحریم‌ها، اقتصاد روسیه از هم فرومی‌پاشد. ما توانستیم افزایش تورم را مدیریت کنیم و اکنون روند کاهشی دارد». وی در ادامه توضیح داد، زیربنای تحریم‌های غرب علیه روسیه بر اساس این فرضیه غلط بود که اقتصاد روسیه دارای استقلال نیست.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها