سفیر سوریه: غرب و ترکیه داعشی‌ها را به اوکراین می‌فرستند

سفیر سوریه: غرب و ترکیه داعشی‌ها را به اوکراین می‌فرستند
دوشنبه 13 تير 1401 - 11:46

سفیر سوریه در روسیه گفت دمشق اطلاعاتی دارد مبنی بر اینکه غرب و ترکیه اعضای داعش را به اوکراین اعزام می‌کنند.

العالم - اروپا

«ریاض حداد» سفیر سوریه در روسیه به خبرگزاری « تاس» گفت که غرب و ترکیه اعضای گروه تروریستی داعش را به اوکراین اعزام می‌کنند.

وی اظهار داشت: ما تعجب نمی‌کنیم که ایالات متحده، غرب و ترکیه شبه‌نظامیانی از سازمان‌های تروریستی داعش و جبهه‌النصره را از ادلب به اوکراین می‌فرستند زیرا این گروه‌ها اگرچه به گونه‌ای متفاوت نامیده می‌شوند، اما ابزاری هستند که غرب علیه مردم صلح‌طلب استفاده می‌کند.

این دیپلمات سوری افزود: «اینگونه آن‌ها اوکراین را به مرکز تروریست‌ها و مزدوران تبدیل می‌کنند، بدون اینکه متوجه عواقب منفی چنین سیاستی برای امنیت جهانی شوند».

پیش از این، «سرگئی ایوانف» رئیس سرویس مطبوعاتی اطلاعات خارجی روسیه گفته بود که ایالات متحده فعالانه عناصر داعش را برای مشارکت در درگیری‌ها در اوکراین به عنوان مزدور استخدام می‌کند.

خبرگزاری «اسپوتنیک» هم اخیراً به نقل از یک منبع نوشت که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در حال جذب عناصر داعش برای اعزام آن‌ها به اوکراین است. منبع مذکور گفت: «طبق اطلاعات موجود، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا به صورت پویا در حال جذب نیروهای داعشی زندانی در زندان‌ها و اردوگاه‌های تحت کنترل کُردهای سوریه در شمال شرق این کشور است».

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها