کشته های سیل‌های بنگلادش به بیش از ۱۰۰ نفر رسید

کشته های سیل‌های بنگلادش به بیش از ۱۰۰ نفر رسید
دوشنبه 13 تير 1401 - 13:21

مقام‌های بنگلادش اعلام کردند آمار کشته‌شدگان سیل‌های بی سابقه اخیر در این کشور به بیش از 100 نفر افزایش یافته است.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش خبرگزاری «شینهوا» چین، براساس گزارش روزانه سیل از سوی مرکز عملیات و اتاق کنترل موارد اضطراری سلامت، سیل های بی سابقه اخیر تاکنون به کشته شدن ۱۰۲ نفر در ۲۷ منطقه از ۶۴ منطقه‌ای که از ۱۷ مه تا ۲۸ ژوئن در آنها سیل جاری شد، منجر شده است.

گزارش ها نشان می دهند بیشتر قربانیان از غرق شدگی، مارگزیدگی و رعد و برق در مناطقی که سیل به وقوع پیوست جان خود را از دست دادند. دستکم ۷ مرگ طی ۲۴ ساعت گذشته ثبت شده است.

جاده ها بر اثر بارش باران های شدید فصلی که منجر به سیل شد تخریب شدند.باران های موسمی که شاهراهی برای کشاورزان سراسر جنوب آسیا هستند در عین حال موجب خسارت و مرگ سالانه نیز می شوند.

در همین حال مقام های بنگلادشی و گروه های امداد و نجات برای رساندن اقلام مورد نیاز به سیل زدگان در شمال و شمال شرق این کشور تلاش می کنند.

وزیر مدیریت بحران و امداد این کشور در مصاحبه با خبرنگاران خاطرنشان کرد دولت و بخش خصوصی با یکدیگر همکاری می کنند تا امدادرسانی به بهترین صورت انجام شود.

به گزارش ایرنا، بنگلادش و هند در سال های اخیر و به دلیل تغییرات اقلیمی تجربه های تلخی از بارش های سنگین و جاری شدن سیل های مرگبار دارند که منجر به خسارت های جانی و مالی بسیاری در این کشورها شده است.

فعالان و کارشناسان محیط زیست بارها درباره خطرات ناشی از تغییرات اقلیمی که منجر به فجایع بزرگ می شوند به ویژه در بنگلادش هشدار دادند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها